F1: A Red Bull csak hallgasson

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.20. 11.45

A Saubernél és a Williamsnél is úgy vélik, hogy a Red Bull egy kicsit túltolta a követelőzést és a panaszkodást, maguknak köszönhetik a mostani problémájukat.

Továbbra sem tudni, hogy a Red Bull csapatai maradnak-e a Forma-1-ben, és ha igen, milyen motorral versenyezek. Nyílt titok, hogy a Toro Rosso megkaphatná a Ferrari 2015-ös specifikációjú motorját, azonban a Red Bull Racing ennél többet akar, pedig a kínálat számukra is csak a Renault megtartása, vagy az idei Ferrari elfogadása.
A brit Sky Sports AskCrofty című műsorában a Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn, és a Williams technikai igazgatója, Pat Symonds volt a vendég, ahol feltették nekik a kérdést, hogy szerintük tényleg minden áron az F1-ben kell-e tartani a Red Bullt, vagy az energiaital-gyártónak el kellene fogadnia, amit kap.


“Régre nyúlik a kapcsolatunk a Red Bull-lal, velünk léptek be (szponzorként) a Forma-1-be, 10 évig együttműködtünk. De ha az elmúlt pár évet nézzük, azért elég sok mindent megléptek, ami nem tetszett a többieknek? De hogy a kérdésre is válaszoljak: szerintem el kell fogadniuk, amit kapnak. Mi éveken keresztül így működtünk, ők miért nem képesek rá most?” – mondta Kaltenborn.
Symonds sem mutatott sok együttérzést:
“Igen, egyetértek ezzel. A csapatot nagyon tisztelem, nagyszerű eredményeket értek el, jól versenyeztek. Most nehéz idők járnak, de remélem, hogy túljutnak rajta, hogy aztán legyőzhessük őket. Nehéz a helyzetük, de talán nem úgy kezelték a dolgokat, mint kellett volna, és ez bosszantja a nézők egy részét is. Emlékszem, hogy apám mindig azt mondta, maradj csendben, ha veszítesz, és szólj még kevesebbet, ha győzöl – ezt mindannyiunknak érdemes lenne megfontolni.”


A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone közben arra emlékeztetett, hogy a lelépés sem lesz olyan egyszerű a Red Bull számára, ha úgy döntenek, hiszen szerződésben vállalták a 2020-ig való részvételt, évi 100 milliós kötbérrel, azaz ha most távoznak, 500 millió dollárt kellene fizetniük, amit ő be is hajtana.
“Perelhetnék, igen. A Red Bull mondhatná a bíróságon, hogy igen, van szerződésünk, de nincs motorunk, én viszont azzal érvelnék, hogy versenyzésre szerződtek, így biztosítani kellett volna, hogy legyen erőforrás” – mondta az Independentnek.

Kommentek

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csap a belépő igénylésének.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.