Mivel a Renault-t elidegenítő, a kapcsolatot az idő előtti válásig vivő Red Bullt a Mercedes és a Ferrari is elutasította, az energiaital-gyártó két szék között a pad alá csücsült, továbbra sem tudni, lesz-e erőforrásuk 2016-ra, vagy távoznak a Forma-1-ből.
Egyes pletykák szerint igyekeznek valahogy rendbe tenni a kapcsolatot a Renault-val, mások szerint viszont talán már elfogadták, hogy gyári specifikáció helyett a Ferrari 2015-ös erőforrásával kell beérniük, ezért is születhetett a múlt heti szabálymódosítás, ami ezt lehetővé tenné.


A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone jó pár napja azt állította, hogy a Red Bull ügye “el van intézve”, de a cég motorsportfőnöke, Helmut Marko Auto Bild Motorsportnak óvatosabban nyilatkozott:
“Egyelőre semmi nem dőlt el, de azt remélem, hogy az austini versenyre már tudni fogjuk, merre tovább” – utalt a hétvégén következő Amerikai Nagydíjra.
Ha a Red Bull marad a Renault-val, vagy a Ferrari másodosztályú erőforrásait fogadja el, az egyértelműen csak átmeneti megoldás lesz, egyesek pedig már a hosszabb távú célt is sejteni vélik.
A német szakújságíró, Ralf Bach blogján arról ír, hogy 2018-ra akár a mostanival párhuzamosan futó második motorszabvány, egy duplaturbós V6-os formula is megjelenhet, ami más gyártókat – mondjuk az Audit – is az F1-be vonzhat, nagyobb mozgásteret kínálva a Red Bullnak. Az elképzelést állítólag támogatja a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt is.


Todt erről konkrétan nem beszélt, de a finn Ilta Sanomatnak nyilatkozva a hétvégén azt mondta, mindent megtesz, hogy a Red Bull-csapatok ne szálljanak ki.
“Nem tudom, mi lesz, de remélem, hogy nem szállnak ki. Bevallom, egy kicsit kiábrándít a helyzet: úgy döntöttek, hogy nem akarnak a Renault-val maradni, így viszont más gyártót kellene találniuk. Ha segíthetek, akkor mindenképp segíteni fogok ebben. A Red Bull nagyszerű csapat, óriási sikereket ért el, és persze a Toro Rosso jövője is bizonytalan. Remélem, hogy akad valami megoldás!”