A Forma-1-ben 2017-re jelentős szabályváltozási csomagot vezetnek be, a cél, hogy az autók gyorsabb, agresszívabb külsőt kapjanak, a köridők pedig 5-6 másodperccel csökkenjenek. A változások az autók aerodinamikai jellemzői mellett a gumikat is érintik, az abroncsok szélesebbek lesznek. 
Az első abroncsok a jelenlegi 245 mm-ről 300 mm-esre szélesednek, míg a hátsók 325 mm-ről 400-ra nőnek. 


A gumiszállító Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery szerint a nagyobb futófelületű, így nagyobb tapadást biztosító abroncsok önmagukban 3 másodperccel járulnak majd hozzá a kitűzött célhoz.
“A szélesebb gumi nagyobb érintkezési felületet jelent, ez pedig természetesen nagyobb teljesítményt is. Van még dolgunk a szimulációkkal, a csapatoknak tapadási modelleket kell adnunk, hogy lássák, mit lehet majd kihozni az abroncsokból, de valószínűleg két, talán három másodperc is kijön majd a gumikból. Ennek függvényében aztán pontosítják majd az aerodinamikai és motorszabályokat is, hogy meglegyen a kívánt öt másodperc” – idézte a szakembert az ESPN.
A Pirelli jelenlegi kizárólagos gumiszállítói szerződése 2016 végén jár le, az olasz gyártó már a 2017-19 közötti időszakra is sikeresen pályázott, csak a hivatalos bejelentés van hátra.