A hibrid formula egyik legnagyobb baja, hogy nem elég hangosak az autók, ezt a hibát már a 2016-os szezonban szeretnék kijavítani. A jelenlegi autók hangja már csak azért is vérszegény, mert a kipufogók kialakítása a lehető legegyszerűbb, egy “kijáratuk” van.
Egy korábbi elképzelés szerint úgy hangosították volna fel a motorokat, hogy kötelezően előírták volna két kipufogó használatát, az egyik a turbinához, a másik a megkerülőszelephez (wastegate) lett volna “bekötve”.
Az FIA most közzétette a részletes specifikációt, ebből azonban az derül ki, hogy a csapatok – ha akarják – akár dupla kipufogót is használhatnak a megkerülőszelepnél. Ez az eszköz egyébként a turbónyomás szabályozására szolgál: egy bizonyos érték fölött a wastegate szelepe kinyit, így a kipufogógáz a turbót megkerülve, annak további pörgetése nélkül távozik a motorból.
Az FIA egyetlen megkötése, hogy egyetlen kivezetőcső sem lehet egy másikba beleépítve, vagyis akár három különálló is lehet majd az autókon. Meghatározták a kijáratok pontos helyét is, nehogy újabb befújt diffúzoros botrány kerekedjen.
Szakértők szerint ugyanakkor a szabályozással az FIA máris megágyazott egy újabb trükközésnek: sokan gondolják úgy, hogy három kipufogó használata esetén a csapatok úgy irányítják majd a forró gázokat, hogy azt aerodinamikai előnyszerzésre használják fel.