Már nyáron felröppent, hogy a kiscsapatok kiadásainak csökkentésére a Forma-1-es motorgyártók 2016-tól az előző évi motorspecifikációt is szállíthatnák a klienseiknek, ami aztán további jelentőséget nyert azzal, hogy a Ferrari csakis erre lett volna hajlandó a Red Bull-csapatok esetében.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által szerdán közzétett szabály viszont egyértelművé tette a helyzetet, a fentiekre nem lesz lehetőség:
“A 2016-20 közötti idényekben a Forma-1-es versenyhétvégén kizárólag az FIA által homologizálttal megegyező erőforrások használhatók” – áll a Sportszabályzat 23.5-ös pontjában.
Ez persze nem zárja ki, hogy a gyári csapatok frissebb, hatékonyabb vezérlőszoftvert, jobb üzemanyagot használjanak, sőt, még az sem vehető biztosra, hogy marad a szabály, ugyanis a csapatok egyetértése esetén lehet változtatni, márpedig az FIA épp csütörtökön, azaz holnap ül össze velük, hogy a szabályokról tárgyaljanak.