F1: Még nem hivatalos a Pirelli szerződése

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.14. 13.45

Az olasz gyártó 2017-19-re szóló Forma-1-es gumiszállítói szerepének hivatalos megerősítése decemberig várathat magára.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tavasszal meghirdette a Forma-1 2017-19 közötti időszakra szóló kizárólagos gumiszállítói pozícióját, amire a jelenlegi partner, a Pirelli mellett a radikálisan más megközelítéssel kampányoló francia Michelin is jelentkezett.
Az FIA a nyáron műszaki, biztonsági szempontból mindkét cég pályázatát elfogadhatónak minősítette, így a végső döntés a Forma-1 kereskedelmi ügyeit igazgató Bernie Ecclestone kezébe került, aki a kritikák ellenére is a Pirelli mellett döntött.
Múlt vasárnap a szocsi rajtrácson Ecclestone és a Pirelli elnöke, Marco Tronchetti Provera a nyilvánosság előtt adott kezet egymásnak, bejelentették a közös folytatást, azonban hivatalos közlemény azóta sem érkezett.


A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery azt mondja, arra még várni is kell, az FIA végső jóváhagyása ugyanis hiányzik.
“Ne feledjük, hogy most az üzleti oldalról született megállapodás. Az FIA hivatalos elismerési eljárása még hátravan, úgy gondolom, hogy azt majd a Motorsport Világtanács rendezi decemberben. De az FIA műszakilag már elfogadta a pályázatunkat, szabad utat kaptunk a szerződéskötésre, szóval tényleg csak formaság lesz.”
Ami már jóval kevésbé formaság, az az, hogy a Pirellinek sikerül-e kiharcolnia a gumifejlesztéshez általuk szükségesnek ítélt 16 napnyi tesztelést 2016-ra, valamint hogy milyen további változtatásokra készül a gyártó a következő évekre.

Kommentek

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.