Bár a Renault a Japán Nagydíj után, hosszú-hosszú kivárást követően jelezte, hogy szándékában áll a Lotus-csapat megvásárlása, az üzlet továbbra sem született meg. 


“Mindig ideges leszek, ha a Forma-1-ben szándéknyilatkozatokról van szó. Azok ugyanis semmit sem jelentenek, még annyit sem érnek, mint a papír, amire nyomtatták őket” – jegyezte meg az egykori csapattulajdonos, manapság a BBC szakértőjeként dolgozó Eddie Jordan.
A Renault újabb kivárásának hátterében akár a Red Bull helyzete is állhat: nyíltan ugyan senki nem mondta ki, de ha a kiszállást fontolgató energiaital-gyártó Milton Keynes-i csapata is piacra kerül, talán azt is választhatják az enstone-iak helyett.
A Lotus mindenesetre pillanatnyilag fillérekből tengődik, jól jellemzi ezt, hogy a Szocsiban az autót falnak vágó Romain Grosjean a baleset után elsősorban azon aggódott, hogy lesz-e pótalkatrész ahhoz, hogy a jövő heti Amerikai Nagydíjra megjavítsák az E23-ast. A francia pilóta egyébként nem is marad, 2016-ra átigazolt az újonnan belépő amerikai alakulathoz, a Ferrari-kötődésű Haas F1-hez.
Egyik lehetséges utódja, az idén a Lotus tesztelőjeként dolgozó GP2-bajnok, Jolyon Palmer sem tudja, mi lesz.


“Nagyon szívesen mondanám, hogy én ülök a helyére, de nem tehetem. Pedig nem titok, hogy akarom azt az ülést. Ha mégsem jön össze a Renault beszállása, talán a jelenlegi tulajdonosok is felszívják magukat, és kitalálnak valamit” – mondta a BBC-nek.
Palmer mellett Jean-Eric Vergne, valamint a McLaren két tehetsége, Kevin Magnussen és Stoffel Vandoorne is az elérhető versenyzők táborát gyarapítja, a kínálat nagyszerű, de a Lotusnál nem tudnak lépni, ismerte el a helyettes – de facto – csapatfőnök, Federico Gastaldi. 
“A pilótáról már nem dönthetünk egyedül. A felvásárlás viszont hosszú folyamat, amely talán csak decemberben zárul le. Alig hiszem, hogy addig bármilyen döntés születik, hacsak a Renault vezetésénél hirtelen meg nem gondolják magukat” – nyilatkozta.


“Romain távozása megdöbbentett minket, hiszen ő volt a tökéletes ember erre a munkára. Tapasztalt, évek óta velünk van, francia, szóval nagyon meglepett minket, amikor úgy döntött, hogy átszerződik a Haashoz. Nem készültünk új pilóta keresésére, és őszintén állíthatom, hogy még listánk sincs az utódjelöltekről” – magyarázta a Lotus-főnök, aki a szintén francia Vergne-t sem meri favoritnak nevezni.
“Én úgy gondolom, hogy az állampolgárság nem fog szerepet játszani ebben, persze ez megint csak az új tulajdonoson múlik majd.”