Az Orosz Nagydíj versenynapján eldőlt, hogy a Pirelli nyerte a 2017-2019-re kiírt gumitendert, így az olasz gyártó marad a Forma-1 hivatalos beszállítója. Noha még el sem dőlt, teljesülnek-e a Pirelli kérései a teszteléssel kapcsolatban (a körönként 5 másodperccel gyorsabb autók miatt 18 tesztnapot szeretnének az olaszok), Paul Hembery sportfőnök már elárult néhány dolgot a tervekkel kapcsolatban.
Ezek szerint a Pirelli 2017-ben minden eddiginél agresszívebb stratégiára vált, hogy végérvényesen kiderüljön, a nagyon tartós vagy a gyorsan kopó gumik hoznak jobb versenyeket.
“Valamit változtatnunk kell, mert a jelenlegi egykiállásos versenyek nem jók, és nem is hozzuk azt, amit kértek tőlünk” – mondta Hembery.
“Változás lehet például, hogy 2017-ben kísérletezünk. Néhány versenyre gyorsan kopó gumikat viszünk, míg más futamokra olyanokat, amelyekkel keményen lehet nyomni. Aztán majd meglátjuk, mikor lesznek a legjobbak a versenyek.”
Közben a Pirelli bejelentette, hogy az idei utolsó négy versenyre milyen gumikat visz. Amerikában, Mexikóban és Brazíliában a lágy és a közepes keveréket kapja a mezőny, míg a villanyfényes abu-dzabi szezonzárón ismét a szuperlágy és lágy lesz akcióban.