F1: Új egyezség a 2017-es szabályokról

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.10.12. 14.30

2017-re körönként legalább öt másodperccel szeretnék felgyorsítani a Forma-1-et. Sikerült megállapodni néhány részletszabályban.

A színfalak mögött folyamatosan zajlik az egyeztetés a 2017-es szabályokról, a cél, hogy körönként legalább öt másodpercet gyorsuljanak az autók. Az FIA-féle első javaslatra nem bólintottak rá a csapatok, mert az szerintük túl konzervatív volt, a Motorsport.com szerint azonban néhány dologban mostanra sikerült megállapodniuk.
Ezek szerint 2017-től 1850 milliméter szélesek lesznek az első szárnyak, ez 200 milliméteres növekedés a jelenleg használtakhoz képest. A hátsó szárny 950 milliméter széles és 800 milliméter magas lesz.
A diffúzorok kialakítása hasonló lesz, mint a 2010-es szezonban, így várhatóan alkalmasak lesznek a teljesítmény növelésére. A gumik az eredetileg tervezettnél valamivel keskenyebbek lesznek, hogy a (túl nagy) tapadás ne homályosítsa el az aerodinamikai előnyöket.
Most az a terv, hogy a gumik elöl 300, hátul 400 milliméter szélesek lesznek. Jelenleg elöl 245, hátul 325 milliméter széles abroncsokat használ a mezőny. A tervezett változásokat még az idén jóváhagyhatja az FIA Motorsport Világtanácsa.
Közben megy az egyezkedés arról is, hogy jövőre is lehessen a szezon közben fejleszteni a motorokat, mert ezt idén csak egy kiskapu tette lehetővé, amit 2016-ra becsuktak. A Mercedes ellenfelei attól tartanak, hogy ez megöli majd a versenyt: a szabályok szerint február utolsó napjáig kell homologizálni a motorokat, ezt követően nem lehet változtatni rajtuk.
“A szabályokon természetesen lehet változtatni” – jegyezte meg Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója. “Csak arra van szükség, hogy mind a tíz csapat megszavazza. Ha valamelyikük nem teszi, a szabályok maradnak. Ha lesz változás, néhány héten belül túl kéne esni rajta.”

Kommentek

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.