F1: Új egyezség a 2017-es szabályokról

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.10.12. 14.30

2017-re körönként legalább öt másodperccel szeretnék felgyorsítani a Forma-1-et. Sikerült megállapodni néhány részletszabályban.

A színfalak mögött folyamatosan zajlik az egyeztetés a 2017-es szabályokról, a cél, hogy körönként legalább öt másodpercet gyorsuljanak az autók. Az FIA-féle első javaslatra nem bólintottak rá a csapatok, mert az szerintük túl konzervatív volt, a Motorsport.com szerint azonban néhány dologban mostanra sikerült megállapodniuk.
Ezek szerint 2017-től 1850 milliméter szélesek lesznek az első szárnyak, ez 200 milliméteres növekedés a jelenleg használtakhoz képest. A hátsó szárny 950 milliméter széles és 800 milliméter magas lesz.
A diffúzorok kialakítása hasonló lesz, mint a 2010-es szezonban, így várhatóan alkalmasak lesznek a teljesítmény növelésére. A gumik az eredetileg tervezettnél valamivel keskenyebbek lesznek, hogy a (túl nagy) tapadás ne homályosítsa el az aerodinamikai előnyöket.
Most az a terv, hogy a gumik elöl 300, hátul 400 milliméter szélesek lesznek. Jelenleg elöl 245, hátul 325 milliméter széles abroncsokat használ a mezőny. A tervezett változásokat még az idén jóváhagyhatja az FIA Motorsport Világtanácsa.
Közben megy az egyezkedés arról is, hogy jövőre is lehessen a szezon közben fejleszteni a motorokat, mert ezt idén csak egy kiskapu tette lehetővé, amit 2016-ra becsuktak. A Mercedes ellenfelei attól tartanak, hogy ez megöli majd a versenyt: a szabályok szerint február utolsó napjáig kell homologizálni a motorokat, ezt követően nem lehet változtatni rajtuk.
“A szabályokon természetesen lehet változtatni” – jegyezte meg Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója. “Csak arra van szükség, hogy mind a tíz csapat megszavazza. Ha valamelyikük nem teszi, a szabályok maradnak. Ha lesz változás, néhány héten belül túl kéne esni rajta.”

Kommentek

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.