A színfalak mögött folyamatosan zajlik az egyeztetés a 2017-es szabályokról, a cél, hogy körönként legalább öt másodpercet gyorsuljanak az autók. Az FIA-féle első javaslatra nem bólintottak rá a csapatok, mert az szerintük túl konzervatív volt, a Motorsport.com szerint azonban néhány dologban mostanra sikerült megállapodniuk.
Ezek szerint 2017-től 1850 milliméter szélesek lesznek az első szárnyak, ez 200 milliméteres növekedés a jelenleg használtakhoz képest. A hátsó szárny 950 milliméter széles és 800 milliméter magas lesz.
A diffúzorok kialakítása hasonló lesz, mint a 2010-es szezonban, így várhatóan alkalmasak lesznek a teljesítmény növelésére. A gumik az eredetileg tervezettnél valamivel keskenyebbek lesznek, hogy a (túl nagy) tapadás ne homályosítsa el az aerodinamikai előnyöket.
Most az a terv, hogy a gumik elöl 300, hátul 400 milliméter szélesek lesznek. Jelenleg elöl 245, hátul 325 milliméter széles abroncsokat használ a mezőny. A tervezett változásokat még az idén jóváhagyhatja az FIA Motorsport Világtanácsa.
Közben megy az egyezkedés arról is, hogy jövőre is lehessen a szezon közben fejleszteni a motorokat, mert ezt idén csak egy kiskapu tette lehetővé, amit 2016-ra becsuktak. A Mercedes ellenfelei attól tartanak, hogy ez megöli majd a versenyt: a szabályok szerint február utolsó napjáig kell homologizálni a motorokat, ezt követően nem lehet változtatni rajtuk.
“A szabályokon természetesen lehet változtatni” – jegyezte meg Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója. “Csak arra van szükség, hogy mind a tíz csapat megszavazza. Ha valamelyikük nem teszi, a szabályok maradnak. Ha lesz változás, néhány héten belül túl kéne esni rajta.”