F1: Ecclestone független motorgyártót szeretne

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.12. 13.40

A Forma-1 ura szerint az F1-es motorgyártóknak túl nagy a hatalma, kellene egy független külső szállító. A Red Bull esetében még a Ferrari-üzletet sem zárja ki az angol.

Miután a Mercedes már korábban, a Ferrari pedig az Orosz Nagydíj előtt visszautasította, hogy motorokat adjon 2016-ra a Renault-val szakítani készülő Red Bullnak, a hétvégén az energiaital-gyártó fejesei és az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone vésztárgyalásokat tartottak.
Nagyon úgy néz ki, hogy a kiszállás mellett a Red Bullnak csak két nagyon valószínűtlen opciója maradt: az elmúlt másfél évben szidott Renault-val való maradás, valamint a franciáknál is pocsékabb erőforrással előállt Honda. Ecclestone nem így látja, a brit Sky Sportsnak nyilatkozva még a Ferrarit sem zárta ki:
“Több lehetőség van, mint az emberek hiszik. Meglátjuk, mi lesz a Ferrarival. Sokszor a nem nem igazi nemet jelent, hanem azt, hogy talán. Meglátjuk.”
Az angol üzletember összességében azért nem örül, hogy a Ferrari, a Mercedes és a Renault  a kezében tartja a csapatok sorsát, Ecclestone szívesen látna egy független motorgyártót is a porondon. A kérdésre, hogy véleménye szerint túl nagy hatalma van-e a gyártóknak, így felelt: 


“Bizonyos értelemben igen. Ha az ember csapatának például a Mercedes szállít erőforrást, akkor a szavazásoknál az ő igényük szerint kell voksolni, máskülönben oda lehet a motor. Kellene egy Cosworth, én ezt szeretném. Az kellene, hogy akárki, aki csapatot szeretne indítani, biztos lehessen benne, hogy motorhoz juthat. Ma ezt nem lehet biztosra venni.” 
A független brit gyártó a 2,4 literes V8-as korszak végéig, 2013-ig szerepelt a Forma-1-ben, sőt, a jelenlegi szabályoknak megfelelő, 1,6 literes turbós V6-ost is terveztek, erre azonban nem akadt vevő. 

Kommentek

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.