F1: Ecclestone független motorgyártót szeretne

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.12. 13.40

A Forma-1 ura szerint az F1-es motorgyártóknak túl nagy a hatalma, kellene egy független külső szállító. A Red Bull esetében még a Ferrari-üzletet sem zárja ki az angol.

Miután a Mercedes már korábban, a Ferrari pedig az Orosz Nagydíj előtt visszautasította, hogy motorokat adjon 2016-ra a Renault-val szakítani készülő Red Bullnak, a hétvégén az energiaital-gyártó fejesei és az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone vésztárgyalásokat tartottak.
Nagyon úgy néz ki, hogy a kiszállás mellett a Red Bullnak csak két nagyon valószínűtlen opciója maradt: az elmúlt másfél évben szidott Renault-val való maradás, valamint a franciáknál is pocsékabb erőforrással előállt Honda. Ecclestone nem így látja, a brit Sky Sportsnak nyilatkozva még a Ferrarit sem zárta ki:
“Több lehetőség van, mint az emberek hiszik. Meglátjuk, mi lesz a Ferrarival. Sokszor a nem nem igazi nemet jelent, hanem azt, hogy talán. Meglátjuk.”
Az angol üzletember összességében azért nem örül, hogy a Ferrari, a Mercedes és a Renault  a kezében tartja a csapatok sorsát, Ecclestone szívesen látna egy független motorgyártót is a porondon. A kérdésre, hogy véleménye szerint túl nagy hatalma van-e a gyártóknak, így felelt: 


“Bizonyos értelemben igen. Ha az ember csapatának például a Mercedes szállít erőforrást, akkor a szavazásoknál az ő igényük szerint kell voksolni, máskülönben oda lehet a motor. Kellene egy Cosworth, én ezt szeretném. Az kellene, hogy akárki, aki csapatot szeretne indítani, biztos lehessen benne, hogy motorhoz juthat. Ma ezt nem lehet biztosra venni.” 
A független brit gyártó a 2,4 literes V8-as korszak végéig, 2013-ig szerepelt a Forma-1-ben, sőt, a jelenlegi szabályoknak megfelelő, 1,6 literes turbós V6-ost is terveztek, erre azonban nem akadt vevő. 

Kommentek

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

A Wankel motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok. Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.