F1: Vettel sem hiszi, amit lát

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.10. 07.20

Mostanra nagyon úgy fest, hogy a Red Bull motor nélkül maradhat 2016-ra, és kénytelen lesz kiszállni a Forma-1-ből. Az energiaital-gyártó szócsöve is erre utal.

Miután Szocsiban pénteken a Ferrari világossá tette, a Mercedes pedig megismételte, hogy nem kíván motort adni a Renault-val szakítani készülő Red Bullnak, minden korábbinál valósabbá vált a két éve még negyedik konstruktőri címét bezsebelő csapat kiszállása.

A Red Bullt kitúrják a rivális nagyok?

A nap végére már arról lehetett hallani, hogy a Red Bull megpróbálja visszakönyörögni magát az elmúlt másfél évben folyamatosan kritizált, megalázott Renault-hoz, de az energiaital-gyártóhoz tartozó Speed Weeknél megjelent írásban – minden bizonnyal a tulajdonos, Dietrich Mateschitz álláspontját közvetítve – ezt kizárták.


“Gratulálunk, Forma-1, csak így tovább! Nagyon úgy néz ki, hogy a Ferrari és a Mercedes dönti el, hogy a Red Bull és a Toro Rosso maradjon-e az F1-ben. De mit érnek majd úgy a Ferrari és a Mercedes győzelmei, ha Manorokat és Saubereket győzik le?” – állt a véleménycikkben.
“A franciáknak óriási a lemaradásuk a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest. Miért válna el előbb tőlük a Red Bull, ha aztán úgyis távozik? Christian Horner (csapatfőnök) nemrég azt mondta, hogy a Renault-nak két-három évig tart még, amíg a Ferrari és a Mercedes szintjére juthat. Jó okkal bontottak szerződést.”
 
A lap “őrültségnek” nevezte azt a teóriát, hogy a Red Bull kiszállása után Horner Ross Brawn 2009-es húzásához hasonlóan saját vezetése alatt menti meg a Milton Keynes-i alakulatot, azaz úgy tűnik, hogy Mateschitz nem hajlik ilyesmire: “A pletykagyárosok azt sajnos elfelejtették, hogy a Honda 2008-ban szimbolikus összegért, egy fontért adta át a csapatot Ross Brawnnak, majd milliókkal támogatta a csapat 2009-es idényét. Nem valószínű, hogy ez most megismétlődik.”

Ricciardónak szinte mindegy, csak menjen


A Red Bull-lal tavaly még a sokat szidott Renault-motorral is három futamot nyerő Daniel Ricciardo pénteken már pedzegette, hogy a francia gyártónál kellene maradni:
“Még próbálkozunk. Pár gyártó már nemet mondott, szóval a lehetőségeink egyre szűkülnek, egyre nehezebb a helyzet, de majd meglátjuk. Lesz megoldás. Én versenyezni akarok, nagy kár lenne, ha nem versenyezhetnénk, de úgy tűnik, senki sem akar motort adni nekünk.”
“A Renault nehéz kérdés, Ahogy mondtam, versenyezni akarok, jövőre is ott akarok lenni a rajtrácson, de ha arról van szó, hogy ott leszek, de csak a 16. helyen, akkor talán mégsem szeretnék annyira versenyezni. Szóval ha képesek az ideinél valami jobbal előállni, amivel előrébb kerülhetünk, akkor pillanatnyilag az tűnik a legjobb lehetőségünknek.”

Renault: kölcsönkenyér visszajár?

Az Autosport megszólaltatta a Renault F1-es motorfőnökét, Cyril Abiteboult is, aki ugyan nem zárt ki semmit, de jelezte, hogy az elmúlt másfél év alapján nehéz lesz meggyőzni  a márka vezetőit, hogy újabb esélyt adjanak a Red Bullnak, ha úgy alakul.


“A lényeg, hogy a Renault érdeke lesz számunkra az első. Csakis akkor változtatunk az irányon, ha az a hasznunkra van. Hogy őszinte leegyek, visszatekintve arra, hogyan bántak velünk, elég nehéz lesz meggyőzni a főnökeimet és a Renault igazgatótanácsát arról, hogy eltérjünk a jelenlegi tervektől. A kérdés, hogy mit akar a Red Bull és mit akar a Renault, ezt kell tisztázni. Mi is szeretnénk, ha egészséges lenne a Forma-1 és nem kívánjuk a Red Bull távozását.”
“Hosszú, gyümölcsöző kapcsolatunk volt, de láthatóan a végéhez közelít már. Remélem, hogy találunk mindenki számára jó megoldást, de a Red Bull igen kemény szavakkal jelezte már, hogy nem kíván a Renault-val dolgozni.”
“Azt tudjuk, hogy Mateschitz, Horner és Helmut Marko már elmondta, hogy részükről a szerződés felbontottnak tekintett. A Renault nevében nem mondhatok most semmit, szóval csak az a biztos, hogy ők ezt mondták.”

Vettel sajnálná a kollégákat

A Red Bullnál 2009-2013 között győzelmet győzelemre halmozó, négy bajnoki címet behúzó Sebastian Vettel most, immár ferrarisként döbbenten nézi, hogy hova jutott a volt csapata:


“Nehéz megítélni a helyzetet, nagyon sok a pletyka és a találgatás. De számomra nagyon nehéz elképzelni, hogy jövőre ne legyenek a rajtrácson. Nem tudom, mennyire komoly ez a veszély, melyik pletykának higgyen az ember, de a csapat ismeretében nagyon szomorú lenne, ha csapattagok jövőre már nem élhetnének a szenvedélyüknek, a versenyzésnek. A múltamnak köszönhetően töviről hegyire ismerem a csapatot, nagyon sok jó ember dolgozik ott.”

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.