F1: Vettel sem hiszi, amit lát

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.10. 07.20

Mostanra nagyon úgy fest, hogy a Red Bull motor nélkül maradhat 2016-ra, és kénytelen lesz kiszállni a Forma-1-ből. Az energiaital-gyártó szócsöve is erre utal.

Miután Szocsiban pénteken a Ferrari világossá tette, a Mercedes pedig megismételte, hogy nem kíván motort adni a Renault-val szakítani készülő Red Bullnak, minden korábbinál valósabbá vált a két éve még negyedik konstruktőri címét bezsebelő csapat kiszállása.

A Red Bullt kitúrják a rivális nagyok?

A nap végére már arról lehetett hallani, hogy a Red Bull megpróbálja visszakönyörögni magát az elmúlt másfél évben folyamatosan kritizált, megalázott Renault-hoz, de az energiaital-gyártóhoz tartozó Speed Weeknél megjelent írásban – minden bizonnyal a tulajdonos, Dietrich Mateschitz álláspontját közvetítve – ezt kizárták.


“Gratulálunk, Forma-1, csak így tovább! Nagyon úgy néz ki, hogy a Ferrari és a Mercedes dönti el, hogy a Red Bull és a Toro Rosso maradjon-e az F1-ben. De mit érnek majd úgy a Ferrari és a Mercedes győzelmei, ha Manorokat és Saubereket győzik le?” – állt a véleménycikkben.
“A franciáknak óriási a lemaradásuk a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest. Miért válna el előbb tőlük a Red Bull, ha aztán úgyis távozik? Christian Horner (csapatfőnök) nemrég azt mondta, hogy a Renault-nak két-három évig tart még, amíg a Ferrari és a Mercedes szintjére juthat. Jó okkal bontottak szerződést.”
 
A lap “őrültségnek” nevezte azt a teóriát, hogy a Red Bull kiszállása után Horner Ross Brawn 2009-es húzásához hasonlóan saját vezetése alatt menti meg a Milton Keynes-i alakulatot, azaz úgy tűnik, hogy Mateschitz nem hajlik ilyesmire: “A pletykagyárosok azt sajnos elfelejtették, hogy a Honda 2008-ban szimbolikus összegért, egy fontért adta át a csapatot Ross Brawnnak, majd milliókkal támogatta a csapat 2009-es idényét. Nem valószínű, hogy ez most megismétlődik.”

Ricciardónak szinte mindegy, csak menjen


A Red Bull-lal tavaly még a sokat szidott Renault-motorral is három futamot nyerő Daniel Ricciardo pénteken már pedzegette, hogy a francia gyártónál kellene maradni:
“Még próbálkozunk. Pár gyártó már nemet mondott, szóval a lehetőségeink egyre szűkülnek, egyre nehezebb a helyzet, de majd meglátjuk. Lesz megoldás. Én versenyezni akarok, nagy kár lenne, ha nem versenyezhetnénk, de úgy tűnik, senki sem akar motort adni nekünk.”
“A Renault nehéz kérdés, Ahogy mondtam, versenyezni akarok, jövőre is ott akarok lenni a rajtrácson, de ha arról van szó, hogy ott leszek, de csak a 16. helyen, akkor talán mégsem szeretnék annyira versenyezni. Szóval ha képesek az ideinél valami jobbal előállni, amivel előrébb kerülhetünk, akkor pillanatnyilag az tűnik a legjobb lehetőségünknek.”

Renault: kölcsönkenyér visszajár?

Az Autosport megszólaltatta a Renault F1-es motorfőnökét, Cyril Abiteboult is, aki ugyan nem zárt ki semmit, de jelezte, hogy az elmúlt másfél év alapján nehéz lesz meggyőzni  a márka vezetőit, hogy újabb esélyt adjanak a Red Bullnak, ha úgy alakul.


“A lényeg, hogy a Renault érdeke lesz számunkra az első. Csakis akkor változtatunk az irányon, ha az a hasznunkra van. Hogy őszinte leegyek, visszatekintve arra, hogyan bántak velünk, elég nehéz lesz meggyőzni a főnökeimet és a Renault igazgatótanácsát arról, hogy eltérjünk a jelenlegi tervektől. A kérdés, hogy mit akar a Red Bull és mit akar a Renault, ezt kell tisztázni. Mi is szeretnénk, ha egészséges lenne a Forma-1 és nem kívánjuk a Red Bull távozását.”
“Hosszú, gyümölcsöző kapcsolatunk volt, de láthatóan a végéhez közelít már. Remélem, hogy találunk mindenki számára jó megoldást, de a Red Bull igen kemény szavakkal jelezte már, hogy nem kíván a Renault-val dolgozni.”
“Azt tudjuk, hogy Mateschitz, Horner és Helmut Marko már elmondta, hogy részükről a szerződés felbontottnak tekintett. A Renault nevében nem mondhatok most semmit, szóval csak az a biztos, hogy ők ezt mondták.”

Vettel sajnálná a kollégákat

A Red Bullnál 2009-2013 között győzelmet győzelemre halmozó, négy bajnoki címet behúzó Sebastian Vettel most, immár ferrarisként döbbenten nézi, hogy hova jutott a volt csapata:


“Nehéz megítélni a helyzetet, nagyon sok a pletyka és a találgatás. De számomra nagyon nehéz elképzelni, hogy jövőre ne legyenek a rajtrácson. Nem tudom, mennyire komoly ez a veszély, melyik pletykának higgyen az ember, de a csapat ismeretében nagyon szomorú lenne, ha csapattagok jövőre már nem élhetnének a szenvedélyüknek, a versenyzésnek. A múltamnak köszönhetően töviről hegyire ismerem a csapatot, nagyon sok jó ember dolgozik ott.”

Kommentek

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

F1: Utcát neveznek el Jules Bianchiról

Szülővárosában, Nizzában hamarosan közterület viseli majd a 2014-es Japán Nagydíjon szerzett sérüléseibe belehalt fiatal Forma-1-es versenyző nevét.

A magyar autósokat is szívatják Párizsban

Minden Párizsban közlekedő gépjárművön, a külföldi rendszámúakon is kötelező hétfőtől a környezetvédelmi megfelelőséget jelölő plakett feltüntetése. A matrica bevezetése része annak az intézkedéssorozatnak, amelyet a francia főváros önkormányzata indított a szmog csökkentésére.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

Megújult a BMW 4 modellcsalád

Visszafogott, de funkcionális optikai változtatások, módosított felfüggesztés, új tálalású infotainment tartalmak: ez a megújuló BMW 4 család mérlege.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.