Miután Szocsiban pénteken a Ferrari világossá tette, a Mercedes pedig megismételte, hogy nem kíván motort adni a Renault-val szakítani készülő Red Bullnak, minden korábbinál valósabbá vált a két éve még negyedik konstruktőri címét bezsebelő csapat kiszállása.

A Red Bullt kitúrják a rivális nagyok?

A nap végére már arról lehetett hallani, hogy a Red Bull megpróbálja visszakönyörögni magát az elmúlt másfél évben folyamatosan kritizált, megalázott Renault-hoz, de az energiaital-gyártóhoz tartozó Speed Weeknél megjelent írásban – minden bizonnyal a tulajdonos, Dietrich Mateschitz álláspontját közvetítve – ezt kizárták.


“Gratulálunk, Forma-1, csak így tovább! Nagyon úgy néz ki, hogy a Ferrari és a Mercedes dönti el, hogy a Red Bull és a Toro Rosso maradjon-e az F1-ben. De mit érnek majd úgy a Ferrari és a Mercedes győzelmei, ha Manorokat és Saubereket győzik le?” – állt a véleménycikkben.
“A franciáknak óriási a lemaradásuk a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest. Miért válna el előbb tőlük a Red Bull, ha aztán úgyis távozik? Christian Horner (csapatfőnök) nemrég azt mondta, hogy a Renault-nak két-három évig tart még, amíg a Ferrari és a Mercedes szintjére juthat. Jó okkal bontottak szerződést.”
 
A lap “őrültségnek” nevezte azt a teóriát, hogy a Red Bull kiszállása után Horner Ross Brawn 2009-es húzásához hasonlóan saját vezetése alatt menti meg a Milton Keynes-i alakulatot, azaz úgy tűnik, hogy Mateschitz nem hajlik ilyesmire: “A pletykagyárosok azt sajnos elfelejtették, hogy a Honda 2008-ban szimbolikus összegért, egy fontért adta át a csapatot Ross Brawnnak, majd milliókkal támogatta a csapat 2009-es idényét. Nem valószínű, hogy ez most megismétlődik.”

Ricciardónak szinte mindegy, csak menjen


A Red Bull-lal tavaly még a sokat szidott Renault-motorral is három futamot nyerő Daniel Ricciardo pénteken már pedzegette, hogy a francia gyártónál kellene maradni:
“Még próbálkozunk. Pár gyártó már nemet mondott, szóval a lehetőségeink egyre szűkülnek, egyre nehezebb a helyzet, de majd meglátjuk. Lesz megoldás. Én versenyezni akarok, nagy kár lenne, ha nem versenyezhetnénk, de úgy tűnik, senki sem akar motort adni nekünk.”
“A Renault nehéz kérdés, Ahogy mondtam, versenyezni akarok, jövőre is ott akarok lenni a rajtrácson, de ha arról van szó, hogy ott leszek, de csak a 16. helyen, akkor talán mégsem szeretnék annyira versenyezni. Szóval ha képesek az ideinél valami jobbal előállni, amivel előrébb kerülhetünk, akkor pillanatnyilag az tűnik a legjobb lehetőségünknek.”

Renault: kölcsönkenyér visszajár?

Az Autosport megszólaltatta a Renault F1-es motorfőnökét, Cyril Abiteboult is, aki ugyan nem zárt ki semmit, de jelezte, hogy az elmúlt másfél év alapján nehéz lesz meggyőzni  a márka vezetőit, hogy újabb esélyt adjanak a Red Bullnak, ha úgy alakul.


“A lényeg, hogy a Renault érdeke lesz számunkra az első. Csakis akkor változtatunk az irányon, ha az a hasznunkra van. Hogy őszinte leegyek, visszatekintve arra, hogyan bántak velünk, elég nehéz lesz meggyőzni a főnökeimet és a Renault igazgatótanácsát arról, hogy eltérjünk a jelenlegi tervektől. A kérdés, hogy mit akar a Red Bull és mit akar a Renault, ezt kell tisztázni. Mi is szeretnénk, ha egészséges lenne a Forma-1 és nem kívánjuk a Red Bull távozását.”
“Hosszú, gyümölcsöző kapcsolatunk volt, de láthatóan a végéhez közelít már. Remélem, hogy találunk mindenki számára jó megoldást, de a Red Bull igen kemény szavakkal jelezte már, hogy nem kíván a Renault-val dolgozni.”
“Azt tudjuk, hogy Mateschitz, Horner és Helmut Marko már elmondta, hogy részükről a szerződés felbontottnak tekintett. A Renault nevében nem mondhatok most semmit, szóval csak az a biztos, hogy ők ezt mondták.”

Vettel sajnálná a kollégákat

A Red Bullnál 2009-2013 között győzelmet győzelemre halmozó, négy bajnoki címet behúzó Sebastian Vettel most, immár ferrarisként döbbenten nézi, hogy hova jutott a volt csapata:


“Nehéz megítélni a helyzetet, nagyon sok a pletyka és a találgatás. De számomra nagyon nehéz elképzelni, hogy jövőre ne legyenek a rajtrácson. Nem tudom, mennyire komoly ez a veszély, melyik pletykának higgyen az ember, de a csapat ismeretében nagyon szomorú lenne, ha csapattagok jövőre már nem élhetnének a szenvedélyüknek, a versenyzésnek. A múltamnak köszönhetően töviről hegyire ismerem a csapatot, nagyon sok jó ember dolgozik ott.”