Miután a Mercedes és a Ferrari is elutasította a motorért kopogtató Red Bullt, egészen valós lehetőséggé vált az energiaital-gyártó Forma-1-es kiszállása. Szocsiban folynak a vésztárgyalások, szombaton a Red Bull csapatfőnöke már nem zárta ki, hogy az elmúlt másfél évben szidott, szapult, megalázott Renault-val folytassák 2016-ban.


“Ebben a pillanatban még semmi sem dőlt el, több lehetséges megoldáson is dolgozunk. Természetesen Bernie (Ecclestone) is tevékenyen részt vesz ebben, nagyon szeretne megoldást találni. Túl jó csapat ez ahhoz, hogy kipottyanjon az F1-ből, nagyon sok dolgozó jövője függ a végső döntéstől, szóval fontos, hogy a lehető legjobb döntés szülessen” – magyarázta a brit Sky Sportsnak.
Amikor a tévériporter, Ted Kravitz szembesítette azzal, hogy Mercedes és a Ferrari visszautasítása után csakis az eddig kritizált Renault maradt számukra, Horner hímezett-hámozott, de már jóval barátságosabb hangot ütött meg.
“Sok a szóbeszéd, mindenkinek van véleménye arról, hogy mit tegyünk és mit ne. Bizony értelemben a saját sikerünk áldozata vagyunk, érthető, hogy miért remegnek a gyártók attól, hogy nekünk motort adjanak. De találunk megoldást, remélhetőleg olyat, amellyel újra győzelmekért küzdhetünk. Még minden nyitott. Na jó, majdnem minden”


“Hivatalosan még nem váltunk el a Renault-tól, bár nehéz elképzelni a közös folytatást. De ez itt az F1, semmi sem lehetetlen. Egyelőre várjuk, hogy ők mit is fognak lépni. Megveszik-e a Lotust vagy teljesen kiszállnak?”
“Az emberek azt nem tudják, hogy a háttérben milyen munka folyik, milyen elkötelezettséggel próbáljuk fejleszteni az erőforrást, milyen befektetés történt, milyen megoldásokat ajánlottunk. Az én dolgom az, hogy az F1-ben tartsam a Red Bullt, ezért pedig minden lehetséges érdeklődővel tárgyalunk.”
Horner azért azt is elismerte, hogy nem az ő kezében van a Red Bull F1-es jövője.


“A végső döntés Dietriché (Mateschitz, tulajdonos). Én annyit tehetek, hogy elé tárom a lehetséges megoldásokat, ő pedig dönt. De nagyon szereti ezt a csapatot, a Red Bull pedig mindenki másnál többet invesztált a Forma-1-ben az elmúlt évtizedben. Dietrich törődik a dolgozókkal, törődik a jövőnkkel.”
“Már 20 éve az F1-ben van, előbb szponzorként, majd csapattulajdonosként. Egyszerűen csak azt akarja, hogy versenyképes helyzetben legyünk. Remélhetőleg olyan megoldást találunk, ami lehetővé teszi majd ezt.”