F1: Pánik a Red Bullnál, a Ferraritól sem kapnak motort

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.09. 11.30

Szocsiban folyik a kapkodás, pörögnek a tárgyalások, miután a Ferrari úgy döntött, 2016-ra ők sem fognak motort adni a Renault-val szakító Red Bullnak.

A Renault-val az év végén szakítani készülő Red Bull óriási bajban van, ugyanis a Mercedes utána a Ferrari is nemet mondott nekik a 2016-os motorpartnerségre – pontosabban arra, hogy a jövőre a legfrissebb, a gyárival megegyező specifikációjú erőforrást szállítsák nekik. A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene Szocsiban így beszélt:
“A Red Bullnak nincs motorja 2016-ra, és most úgy tűnik, hogy ez a mi hibánk, de ez nem így van” – mondta, emlékeztetve, hogy nincs is kapacitásuk arra, hogy a saját autóik, a Sauber és az újonnan belépő Haas mellett még két csapatnak adjanak új motorokat. 
“Természetesen nekünk is előre kell terveznünk, egy további csapat beemelésével pedig revideálnunk kellene a teljes motorfejlesztési és -gyártási programunkat.”


Arrivabene hangsúlyozta, hogy a Red Bull maga ásta meg a saját sírját:
“Meggyőződésem, hogy biztosra vették, hogy 2016-ra megkapják a Mercedes motorját, annyira hittek ebben, hogy a Renault mellett az Infinitivel és a Totallal is szerződést bontottak. Csak akkor fordultak hozzánk, amikor a Mercedes neme mondott. Ha júniusban jelentkeztek volna, esetleg még megvizsgálhattuk volna a kérdést, de Monza után kopogtatni…”
Az első edzés alatt a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nem volt a pit wallon vagy a garázsban, a paddockban szaladgált és tárgyalt mindenkivel, többek között az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-nal, aki minden bizonnyal megpróbál még valamit összehozni.


A szemmel láthatóan ideges Horner újságírói kérdésre semmit nem kívánt megerősíteni az edzés után, azt mondta, nem a médián keresztül intézik a tárgyalásaikat, de hozzátette, hogy “még minden nyitott”.
“Bernie Ecclestone komoly beszélgetést folytatott a Ferrari-főnök Arrivabenével, ugyanis igyekszik valahogy rendezni a dolgokat, nem akarja elveszíteni a Red Bullt” – számolt be a brit Sky Sports riportere, Ted Kravitz. “Ecclestone úgy tudja, hogy Mateschitznek (Red Bull-tulajdonos) elege lett, már menni akar. Megkérdeztük Bernie-t a helyzetről, ő azt mondta, ő sem mindenható, ő maga nem gyárt motorokat, pedig ő adna erőforrást a Red Bullnak.”


Ha a Mercedest és a Ferrarit nem lehet meggyőzni arról, hogy mégis érdemes lenne a Red Bullnak motort adni, akkor, bár nehezen elképzelhető, de esetleg maradhatnak a Renault-val a jövő évre, feltéve, hogy hivatalosan még nem történt meg a szerződésbontás.
A renault-s forgatókönyv Dietrich Mateschitz hozzáállása miatt miatt valószínűtlen, így tényleg komoly lehetőség a Red Bull kiszállása. Az utóbbi persze nem jelentené automatikusan a Milton Keynes-i csapat eltűnését, Horner megpróbálhatja továbbvinni az alakulatot úgy, mint 2009-ben Ross Brawn tette az előző év végén a Honda által magára hagyott brackley-i csapattal.
Az esetleges “Horner GP” – vagyis Arden, hiszen ezen a néven alapított egykor csapatot az angol – természetesen beérhetné mondjuk 2015-ös Ferrarival is, sőt, a független gyártó Cosworth is tervezett 1,6-os turbós V6-os motort, azt azonban sosem gyártották, de talán lehetséges lenne bevetni. 

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.