A Renault-val az év végén szakítani készülő Red Bull óriási bajban van, ugyanis a Mercedes utána a Ferrari is nemet mondott nekik a 2016-os motorpartnerségre – pontosabban arra, hogy a jövőre a legfrissebb, a gyárival megegyező specifikációjú erőforrást szállítsák nekik. A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene Szocsiban így beszélt:
“A Red Bullnak nincs motorja 2016-ra, és most úgy tűnik, hogy ez a mi hibánk, de ez nem így van” – mondta, emlékeztetve, hogy nincs is kapacitásuk arra, hogy a saját autóik, a Sauber és az újonnan belépő Haas mellett még két csapatnak adjanak új motorokat. 
“Természetesen nekünk is előre kell terveznünk, egy további csapat beemelésével pedig revideálnunk kellene a teljes motorfejlesztési és -gyártási programunkat.”


Arrivabene hangsúlyozta, hogy a Red Bull maga ásta meg a saját sírját:
“Meggyőződésem, hogy biztosra vették, hogy 2016-ra megkapják a Mercedes motorját, annyira hittek ebben, hogy a Renault mellett az Infinitivel és a Totallal is szerződést bontottak. Csak akkor fordultak hozzánk, amikor a Mercedes neme mondott. Ha júniusban jelentkeztek volna, esetleg még megvizsgálhattuk volna a kérdést, de Monza után kopogtatni…”
Az első edzés alatt a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nem volt a pit wallon vagy a garázsban, a paddockban szaladgált és tárgyalt mindenkivel, többek között az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-nal, aki minden bizonnyal megpróbál még valamit összehozni.


A szemmel láthatóan ideges Horner újságírói kérdésre semmit nem kívánt megerősíteni az edzés után, azt mondta, nem a médián keresztül intézik a tárgyalásaikat, de hozzátette, hogy “még minden nyitott”.
“Bernie Ecclestone komoly beszélgetést folytatott a Ferrari-főnök Arrivabenével, ugyanis igyekszik valahogy rendezni a dolgokat, nem akarja elveszíteni a Red Bullt” – számolt be a brit Sky Sports riportere, Ted Kravitz. “Ecclestone úgy tudja, hogy Mateschitznek (Red Bull-tulajdonos) elege lett, már menni akar. Megkérdeztük Bernie-t a helyzetről, ő azt mondta, ő sem mindenható, ő maga nem gyárt motorokat, pedig ő adna erőforrást a Red Bullnak.”


Ha a Mercedest és a Ferrarit nem lehet meggyőzni arról, hogy mégis érdemes lenne a Red Bullnak motort adni, akkor, bár nehezen elképzelhető, de esetleg maradhatnak a Renault-val a jövő évre, feltéve, hogy hivatalosan még nem történt meg a szerződésbontás.
A renault-s forgatókönyv Dietrich Mateschitz hozzáállása miatt miatt valószínűtlen, így tényleg komoly lehetőség a Red Bull kiszállása. Az utóbbi persze nem jelentené automatikusan a Milton Keynes-i csapat eltűnését, Horner megpróbálhatja továbbvinni az alakulatot úgy, mint 2009-ben Ross Brawn tette az előző év végén a Honda által magára hagyott brackley-i csapattal.
Az esetleges “Horner GP” – vagyis Arden, hiszen ezen a néven alapított egykor csapatot az angol – természetesen beérhetné mondjuk 2015-ös Ferrarival is, sőt, a független gyártó Cosworth is tervezett 1,6-os turbós V6-os motort, azt azonban sosem gyártották, de talán lehetséges lenne bevetni.