A Pirelli 2014-ben konzervatív párosítással – közepes és lágy – készült a Forma-1 történetének első Orosz Nagydíjára, a vadonatúj szocsi pályán nem akartak további nehézségeket támasztani a csapatok számára, ahogy a Mercedes mögött még igen kiélezett konstruktőri küzdelmet sem akarták elbillenteni valamelyik csapat irányába.
Az olasz gyártó óvatossága visszafelé sült el, a gumik az örökkévalóságig bírták Szocsiban, amiből egykiállásos, nagyon unalmas futam kerekedett.
A Pirelli nem szeretné, ha idén is ez ismétlődne, így a két leglágyabb keveréket, a lágyat és a szuperlágyat kapják a csapatok a hétvégére, a gumiszállító két- és háromkiállásos stratégiákkal számol.


“Tavaly még komoly kérdőjelekkel szembesültünk az első szocsi verseny kapcsán, ahogy minden új helyszínnél ez a helyzet, de azóta gyűjtöttünk adatokat, idénre több az információnk. Így aztán lágyabb gumikkal is készülünk az idei versenyre, hogy visszatérjünk a minden futamnál kívánatos két-három kerékcserés tartományba” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
A lágy-szuperlágy kombinációból az utóbbi keverék használata szinte megoldhatatlan feladatot jelentett Szingapúrban a Mercedes számára, az ezüst nyilak 2014 kezdete óta sosem voltak olyan versenyképtelenek, mint pár hete a délkelet-ázsiai városállam utcai pályáján, így külön izgalmat jelenthet, ha hasonló történik Szocsiban is, és a Ferrari, a Red Bull vagy a Williams győzelmi esélyekkel küzdhet.