F1: Nagy pörgés lesz a bokszutcában

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.08. 10.30

A Pirelli a tavalyinál lágyabb gumikombinációval készül a hétvégi Orosz Nagydíjra, két- és háromkiállásos stratégiák jöhetnek, hogy ne unatkozzunk, mint tavaly.

A Pirelli 2014-ben konzervatív párosítással – közepes és lágy – készült a Forma-1 történetének első Orosz Nagydíjára, a vadonatúj szocsi pályán nem akartak további nehézségeket támasztani a csapatok számára, ahogy a Mercedes mögött még igen kiélezett konstruktőri küzdelmet sem akarták elbillenteni valamelyik csapat irányába.
Az olasz gyártó óvatossága visszafelé sült el, a gumik az örökkévalóságig bírták Szocsiban, amiből egykiállásos, nagyon unalmas futam kerekedett.
A Pirelli nem szeretné, ha idén is ez ismétlődne, így a két leglágyabb keveréket, a lágyat és a szuperlágyat kapják a csapatok a hétvégére, a gumiszállító két- és háromkiállásos stratégiákkal számol.


“Tavaly még komoly kérdőjelekkel szembesültünk az első szocsi verseny kapcsán, ahogy minden új helyszínnél ez a helyzet, de azóta gyűjtöttünk adatokat, idénre több az információnk. Így aztán lágyabb gumikkal is készülünk az idei versenyre, hogy visszatérjünk a minden futamnál kívánatos két-három kerékcserés tartományba” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
A lágy-szuperlágy kombinációból az utóbbi keverék használata szinte megoldhatatlan feladatot jelentett Szingapúrban a Mercedes számára, az ezüst nyilak 2014 kezdete óta sosem voltak olyan versenyképtelenek, mint pár hete a délkelet-ázsiai városállam utcai pályáján, így külön izgalmat jelenthet, ha hasonló történik Szocsiban is, és a Ferrari, a Red Bull vagy a Williams győzelmi esélyekkel küzdhet.

Kommentek

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.