Miért tettek F1-et a Le Mans-hétvégére?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.07. 13.52

Az FIA-elnök szerint egyszerűen annyi a verseny, hogy nem lehetett megoldani, hogy 2016-ban ne ütközzön a Le Mans-i versenyhétvége és a Forma-1-es menetrend.

A Nemzetköz Automobil Szövetség (FIA) nemrég kiadta legutóbbi 2016-os Forma-1-es naptártervezetét, amely érdekes módon a korábbi hagyományt felrúgva a Le Mans-i 24 órás verseny hétvégéjére is tartalmaz F1-es futamot, az újonnan belépő, azerbajdzsáni Európa Nagydíjat.
Az ütközés miatt a tavaly Le Mans-ban meglepetésgyőzelmet arató Nico Hülkenberg valószínűleg nem térhet majd vissza a Porschéhez, hogy megvédje a címét, egyesek pedig úgy vélik, ez is volt a cél. A rosszhiszemű értelmezés szerint Bernie Ecclestone szándékosan alakította úgy a menetrendet, hogy Hülkenberg, és a Le Mans felé rég kacsintgató Fernando Alonso ne ugorhasson be.
Összeesküvés vagy alkalmatlan vezetés?


Mások egyszerűen az FIA-t kritizálják, amiért rábólintottak az ütközést hozó naptárra, de az elnök, Jean Todt azt mondja, nem tehettek mást, egyszerűen túl sok a verseny – jövőre elvileg már 21 futamból áll a Forma-1-es idény.
“Igyekszünk óvni Le Mans-t, amennyire csak lehet, de ugyanakkor tekintettel kell lennünk más kategóriák érdekeire és lehetőségeire is. Annyi a verseny, hogy egyszerűen nem lehetséges az ütközések elkerülése. Ami az F1 és a Le Mans-i futam esetét illeti, úgy időzítünk majd, hogy az F1-es rajt ne ütközzön a 24 órás verseny befutójával. Ez volt a legjobb elérhető kompromisszum” – magyarázkodott Todt a francia Auto Hebdónak.

Kommentek

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.