A McLaren és a Honda második összeborulása minden várakozást alulmúló idényt hozott eddig, a japán gyártó erőforrásával a wokingi csapat már-már sereghajtó. A Honda-motornak ezer baja van, de különösen fájdalmas, hogy az új generációs erőforrásoknál kiemelt szerepet kapó hibrid-alrendszere pocsék, mondja a versenyfőnök, Eric Boullier az Autosportnak. 


“Elsősorban azért küszködünk, mert a Honda két évvel ezelőtt döntött a visszatérésről, és a nulláról indultak. A három másik gyártónak több mint három éve volt a fejlesztésre, de láthattuk, hogy tavaly még a Renault és a Ferrari is szenvedett, a Renault pedig még idén is bajban van. Nálunk leginkább a hibriddel van gond, ez a Honda csomagjának legkiforratlanabb része.”
“A hibrid gondjai miatt nem csak tizedeket, hanem egyes helyeken majdnem két másodpercet veszítünk körönként, szóval tessék kiszámolni, mekkora hátrányban vagyunk az élmenőkhöz képest.”
Boullier szavait érdekesen egészíti ki a nemrég szerződést hosszabbított Jenson Button egy friss nyilatkozata, amelyben nem győzi dicsérni a korábban a Red Bullnál Adrian Newey jobbkezeként dolgozó aerodinamikai szakembert, Peter Prodromout. Ha hihetünk az angol veteránnak, akkor úgy tűnik, Prodromou nélkül talán még a Manorral sem bírnának.


“Talán észrevehető a munkája az autó külsején, a hasmagasságon. Prod egy igen nehéz időszakban érkezett, ha két évvel ezelőtt jött volna a McLarenhez, akkor tavaly sokkal versenyképesebbek lettünk volna. Most azért nem olyan feltűnő, hogy mennyit javult az autó balansza és tempója, de egyértelműen érezhető a hatása.” 
“Tetszenek az ötletei, tetszik, ahogy hallgat ránk, versenyzőkre. Érdekes, hogy milyen részleteket kérdez tőlünk a levegő áramlásáról, az első és a hátsó szárnyról. Jó dolog, ha a versenyző véleményére is figyelnek.”