F1: Sehol se lenne a McLaren a Red Bull-szaki nélkül?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.07. 12.35

A McLaren néhol akár két másodpercet is veszít a Honda hibridje miatt, de még rosszabb lenne a helyzet, ha nem dolgozna náluk a Red Bull volt aerodinamikai főnöke.

A McLaren és a Honda második összeborulása minden várakozást alulmúló idényt hozott eddig, a japán gyártó erőforrásával a wokingi csapat már-már sereghajtó. A Honda-motornak ezer baja van, de különösen fájdalmas, hogy az új generációs erőforrásoknál kiemelt szerepet kapó hibrid-alrendszere pocsék, mondja a versenyfőnök, Eric Boullier az Autosportnak. 


“Elsősorban azért küszködünk, mert a Honda két évvel ezelőtt döntött a visszatérésről, és a nulláról indultak. A három másik gyártónak több mint három éve volt a fejlesztésre, de láthattuk, hogy tavaly még a Renault és a Ferrari is szenvedett, a Renault pedig még idén is bajban van. Nálunk leginkább a hibriddel van gond, ez a Honda csomagjának legkiforratlanabb része.”
“A hibrid gondjai miatt nem csak tizedeket, hanem egyes helyeken majdnem két másodpercet veszítünk körönként, szóval tessék kiszámolni, mekkora hátrányban vagyunk az élmenőkhöz képest.”
Boullier szavait érdekesen egészíti ki a nemrég szerződést hosszabbított Jenson Button egy friss nyilatkozata, amelyben nem győzi dicsérni a korábban a Red Bullnál Adrian Newey jobbkezeként dolgozó aerodinamikai szakembert, Peter Prodromout. Ha hihetünk az angol veteránnak, akkor úgy tűnik, Prodromou nélkül talán még a Manorral sem bírnának.


“Talán észrevehető a munkája az autó külsején, a hasmagasságon. Prod egy igen nehéz időszakban érkezett, ha két évvel ezelőtt jött volna a McLarenhez, akkor tavaly sokkal versenyképesebbek lettünk volna. Most azért nem olyan feltűnő, hogy mennyit javult az autó balansza és tempója, de egyértelműen érezhető a hatása.” 
“Tetszenek az ötletei, tetszik, ahogy hallgat ránk, versenyzőkre. Érdekes, hogy milyen részleteket kérdez tőlünk a levegő áramlásáról, az első és a hátsó szárnyról. Jó dolog, ha a versenyző véleményére is figyelnek.”

Kommentek

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.