Év végére eladják a Forma-1-et?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.07. 09.40

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone egy friss interjúban arról beszélt, hogy akár még idén eladhatja F1-es részvényeit a legnagyobb résztulajdonos, a CVC-csoport.

Az Associated Pressnek kedden adott interjújában az F1 uraként emlegetett Bernie Ecclestone azt állította, hogy a jelenlegi legnagyobb résztulajdonos, a CVC befektetési csoport akár az év vége előtt eladhatja Forma-1-es részvényeit.


“Szerintem lesz eladás, talán még idén. Három lehetséges vevő van, szóval a kérdés az, hogy a CVC vagy Mackenzie úr (a CVC vezetője) hajlandó-e az üzletre” – mondta az angol üzletember, aki maga 5,3 %-os részvénycsomaggal bír.
A CVC 2006-ban a 63,4 %-os tulajdonrészt szerzett a Forma-1-ben 1 milliárd dollárért, de mostanra csak 35 %-os csomaggal bír, miután az elmúlt pár évben több befektetőnek (Waddel & Reed, BlackRock, Norges Bank) is eladott részvényeket.
A tíz évvel ezelőtti bevásárlás óta a CVC már 351 százalékos megtérülésnél tart, ha pedig sikerül a kívánt, 8 milliárd dolláros áron túladni a 35 %-os részvénycsomagjukon, akkor 1000 százalékos megtérülésig jutnak, azaz tízszeresen térül meg a 2006-os befektetés.


Felmerült, hogy maga Ecclestone lehet az egyik vásárló, amit nem cáfolt, mindössze annyit mondott: “Majd meglátjuk.”
A kisember mellett nemrég a többek között a Miami Dolphins amerikaifutball-csapatot birtokló Stephen Ross, valamint a Paris Saint-Germaint is tulajdonló Qatar Sports Investments párosát emlegették, de arról is lehetett hallani idén, hogy a Red Bull venné meg a Forma-1-et.
“Komoly az érdeklődés, meglepne, ha valamelyik jelentkező nem lépne hamarosan” – állította Ecclestone, aki nem nevesítette a kérőket, azonban azt jelezte, hogy a tulajdonosváltás után is maradna a helyén. “A potenciális vásárlók megkérdezték, hogy maradnék-e, én pedig igennel feleltem.” 
Kérdés, hogy Ecclestone miért dobta be most a témát – lehetséges, hogy valamelyik vásárlót akarja döntésre bírni az érdeklődés meglebegtetésével -, ahogy az is, hogy a CVC eladási szándékának van-e köze ahhoz, hogy az Európai Unió versenyjogi vizsgálatra készül az F1 viszonyait illetően.

Kommentek

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.