Év végére eladják a Forma-1-et?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.07. 09.40

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone egy friss interjúban arról beszélt, hogy akár még idén eladhatja F1-es részvényeit a legnagyobb résztulajdonos, a CVC-csoport.

Az Associated Pressnek kedden adott interjújában az F1 uraként emlegetett Bernie Ecclestone azt állította, hogy a jelenlegi legnagyobb résztulajdonos, a CVC befektetési csoport akár az év vége előtt eladhatja Forma-1-es részvényeit.


“Szerintem lesz eladás, talán még idén. Három lehetséges vevő van, szóval a kérdés az, hogy a CVC vagy Mackenzie úr (a CVC vezetője) hajlandó-e az üzletre” – mondta az angol üzletember, aki maga 5,3 %-os részvénycsomaggal bír.
A CVC 2006-ban a 63,4 %-os tulajdonrészt szerzett a Forma-1-ben 1 milliárd dollárért, de mostanra csak 35 %-os csomaggal bír, miután az elmúlt pár évben több befektetőnek (Waddel & Reed, BlackRock, Norges Bank) is eladott részvényeket.
A tíz évvel ezelőtti bevásárlás óta a CVC már 351 százalékos megtérülésnél tart, ha pedig sikerül a kívánt, 8 milliárd dolláros áron túladni a 35 %-os részvénycsomagjukon, akkor 1000 százalékos megtérülésig jutnak, azaz tízszeresen térül meg a 2006-os befektetés.


Felmerült, hogy maga Ecclestone lehet az egyik vásárló, amit nem cáfolt, mindössze annyit mondott: “Majd meglátjuk.”
A kisember mellett nemrég a többek között a Miami Dolphins amerikaifutball-csapatot birtokló Stephen Ross, valamint a Paris Saint-Germaint is tulajdonló Qatar Sports Investments párosát emlegették, de arról is lehetett hallani idén, hogy a Red Bull venné meg a Forma-1-et.
“Komoly az érdeklődés, meglepne, ha valamelyik jelentkező nem lépne hamarosan” – állította Ecclestone, aki nem nevesítette a kérőket, azonban azt jelezte, hogy a tulajdonosváltás után is maradna a helyén. “A potenciális vásárlók megkérdezték, hogy maradnék-e, én pedig igennel feleltem.” 
Kérdés, hogy Ecclestone miért dobta be most a témát – lehetséges, hogy valamelyik vásárlót akarja döntésre bírni az érdeklődés meglebegtetésével -, ahogy az is, hogy a CVC eladási szándékának van-e köze ahhoz, hogy az Európai Unió versenyjogi vizsgálatra készül az F1 viszonyait illetően.

Kommentek

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.