A legenda félti a Forma-1-et

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.05. 13.30

Az 1978-as világbajnok, amerikai versenyzőlegenda Mario Andretti szerint nagyon óvatosnak kell lenni a Forma-1 2017-es reformjait illetően.

A Forma-1-ben 2017-re új szabálycsomagot kívánnak bevezetni, nagyobbak lesznek a hátsó gumik, szélesebb, agresszívebb külsejű és nagyobb leszorítóerejű autók jönnek, amelyektől összesen 5-6 másodperces köridőjavulást várnak.
1978 világbajnoka, az amerikai versenyzőlegenda Mario Andretti a fentiek kapcsán óvatosságra intett egy friss interjúban.


“A Forma-1 egy nagyszerű termék. A technika adja a rangját. A szurkolók is ezért szeretik az F1-et. A motorsport drága dolog, az F1 néha pedig már túlzásba is viszi ezt, szóval időnként szükséges valami kiigazítás” – magyarázta a német Auto Motor und Sportnak a közelgő Amerikai Nagydíj nagyköveteként is tevékenykedő veterán. 
“De hangsúlyozom a kiigazítást, öncélú változtatásokra nincs szükség. Egyetlen versenysorozat sem tökéletes, de nincs is csodaszer, nem kell újra feltalálni a kereket. A teljes reformnál rosszabb dolgot nem is tehetnének. Az Indycar is ebben hibázott, elfordultak a gyökereiktől, és a szériába nem illő dolgokat vezettek be.”
Egyesek amúgy épp az nézőket sokkal jobban kiszolgáló, általában szoros versenyeket produkáló Indycart ajánlják példának az F1 számára, de Andretti nem hiszi, hogy a Forma-1 tanulhatna amerikai kuzinjától: 
“Épp ellenkezőleg! Mindenki a Mercedes dominanciája miatt panaszkodik, azt mondják, ezt tönkreteszi a sportágat, de szerintem éppenséggel jó sztorikat termel ki a helyzet. Most mindenki azon izgul, hogy a Ferrari képes lesz-e felzárkózni. A Magyar Nagydíj és a szingapúri verseny megmutatta, hogy a Mercedes a legkisebb hibát sem engedheti meg magának, nézőként, rajongóként pedig nagyon élvezem ezt!”

Kommentek

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.