A legenda félti a Forma-1-et

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.05. 13.30

Az 1978-as világbajnok, amerikai versenyzőlegenda Mario Andretti szerint nagyon óvatosnak kell lenni a Forma-1 2017-es reformjait illetően.

A Forma-1-ben 2017-re új szabálycsomagot kívánnak bevezetni, nagyobbak lesznek a hátsó gumik, szélesebb, agresszívebb külsejű és nagyobb leszorítóerejű autók jönnek, amelyektől összesen 5-6 másodperces köridőjavulást várnak.
1978 világbajnoka, az amerikai versenyzőlegenda Mario Andretti a fentiek kapcsán óvatosságra intett egy friss interjúban.


“A Forma-1 egy nagyszerű termék. A technika adja a rangját. A szurkolók is ezért szeretik az F1-et. A motorsport drága dolog, az F1 néha pedig már túlzásba is viszi ezt, szóval időnként szükséges valami kiigazítás” – magyarázta a német Auto Motor und Sportnak a közelgő Amerikai Nagydíj nagyköveteként is tevékenykedő veterán. 
“De hangsúlyozom a kiigazítást, öncélú változtatásokra nincs szükség. Egyetlen versenysorozat sem tökéletes, de nincs is csodaszer, nem kell újra feltalálni a kereket. A teljes reformnál rosszabb dolgot nem is tehetnének. Az Indycar is ebben hibázott, elfordultak a gyökereiktől, és a szériába nem illő dolgokat vezettek be.”
Egyesek amúgy épp az nézőket sokkal jobban kiszolgáló, általában szoros versenyeket produkáló Indycart ajánlják példának az F1 számára, de Andretti nem hiszi, hogy a Forma-1 tanulhatna amerikai kuzinjától: 
“Épp ellenkezőleg! Mindenki a Mercedes dominanciája miatt panaszkodik, azt mondják, ezt tönkreteszi a sportágat, de szerintem éppenséggel jó sztorikat termel ki a helyzet. Most mindenki azon izgul, hogy a Ferrari képes lesz-e felzárkózni. A Magyar Nagydíj és a szingapúri verseny megmutatta, hogy a Mercedes a legkisebb hibát sem engedheti meg magának, nézőként, rajongóként pedig nagyon élvezem ezt!”

Kommentek

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

A pillanat, amikor a “Szikla” is könnyezett

Dwayne “The Rock” Johnson olyan ajándékot adott egy háborús hősnek, amire nem számított.

80 verda alatt a Föld körül

Mindig is érdekelt, hogy milyen autókat gyártanak a világ túlsó felén, de nem volt hol utánanézned? Az internet korában ez nem kifogás, de mi most segítünk.

Iszonyatos pénz megy a hidrogénbe

Tizenhárom ipari szereplő, köztük öt autógyártó együttesen tízmilliárd euróval készül hozzájárulni a hidrogén alapú mobilitás fejlesztéséhez. Öt év alatt költik el ezt az eszméletlen összeget.

Mindenki részeg volt ebben a balesetben

Szépen fogy a szesz a bulinegyedben, de attól a KRESZ-t még be kéne tartani. Autósnak, gyalogosnak egyaránt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.