F1: Alonso ultimátumot adott a McLarennek?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.04. 08.30

Spanyol sajtóértesülés szerint Fernando Alonso három feltételt szabott a McLarennek a közös folytatáshoz.


Fernando Alonso a 2015-re ugyan visszatért a McLarenhez, bízva abban, hogy a Hondával újra partnerségre lépő wokingi csapat képes lesz a Mercedes a kihívójává válni, de az idei teljesítmény nagyon messze van ettől, a japán gyártó erőforrásai nem fejlődnek, a spanyol, és szintén világbajnok csapattársa, Jenson Button jó esetben a középmezőnyben küzd, a pontszerzés a karácsonyt jelenti.
Alonso három évre írt alá a McLarennel, de az elmúlt hetekben máris az idő előtti távozásáról, esetleges visszavonulásáról kezdtek spekulálni, egy-egy megjegyzésével még ő maga is tüzelte a találgatásokat.
A spanyol 6cero.com szerint volt is alapja ezeknek, de a kétszeres bajnok egyelőre marad, ehhez viszont feltételeket szabott a McLarennek.


A weboldal úgy tudja, Alonso első feltétel a Honda F1-es programját vezető Arai Jaszuhisza menesztése, ugyanis szerinte mostanra bebizonyosodott, hogy ő nem képes előrébb vinni a projektet. 
A második feltétel állítólag az, hogy a McLaren teljesen új, alapjaitól újratervezett autóval vágjon neki a 2016-os évnek, Alonso pedig teljes hozzáférést kért a fejlesztési munkához, a legapróbb részletekig követni akarja a folyamatot.
A szerződés kitöltésének harmadik feltételéül a 6cero szerint azt szabta a 34 éves versenyző, hogy az autónak a téli teszteken versenyképesnek kell látszania, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon pedig a McLarennek a Q3-ig kell jutnia.
Természetesen nem tudni, hogy mennyi igaz a fentiekből, de a leírtak akár igazak is lehetnek.


A spanyol egyébként épp a napokban nyilatkozott, a “nagyon okos” McLaren-szakemberekről beszélt, de hangsúlyozta, hogy a télen órási fordulatra van szükség:
“Nagyon-nagyon okos projektekben dolgozom nagyon-nagyon okos emberekkel, fantasztikus szakemberek. Az erőforrás, különösen az idény elején nem volt versenyképes, így a többieknél gyorsabban kell fejlesztenünk, ez viszont több rizikóval jár. De nagyom okos mérnökök, nagyon okos emberek dolgoznak ezen” 
“Mostanra eljutottunk az autó határáig, a téli időszakban változtatni a motor struktúráján, a mostaniból kihoztuk a maximumot. Versenyzőként érdekes a folyamat részesének lenni, látni, ahogy a csapat dolgozik a kasztnin, az aerodinamikán – Peter (Prodromou) teljesen más megközelítésben dolgozik, mint amihez eddig szoktam. Az egész csapat ugyanazért dolgozik, egy irányba húzunk, ami nagyszerű érzés.”

Kommentek

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

KRESZ-táblák, amikre figyelned kell télen

Van néhány speciális KRESZ-tábla, amelyeket zimankó és havazás idején erősen ajánlott figyelni. De tudjuk-e, hogy pontosan mit is jelentenek ezek a táblák?

F1: Állami elismerést kapott Kimi Räikkönen

A Ferrari világbajnok pilótája Finnország első sportnagykövete lett.

Norvégiában betiltották a dízelautókat

A rossz légminőség miatt Oslo átmenetileg kitiltotta a norvég fővárosból a gázolajjal üzemelő gépjárműveket.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.