F1: Ínycsiklandó pilóták a terítéken

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.03. 10.00

A Lotus egyelőre keresi Romain Grosjean utódját, a miközben készülnek a lakodalomra. Pastor Maldonadónak mindegy, kit választanak.

A Renault hosszú mérlegelés, kivárás után hétfőn bejelentette, hogy megtette az első lépéseket a Lotus F1 megvásárlására, az enstone-i alakulat jövőre újra a francia márka gyári csapatává válik.


“Úgy tűnik, mostantól jegyben járunk és jön a házasság, ami érdekes, hiszen korábban is volt már kapcsolatunk” – mondta a Lotus helyettes csapatfőnöke, Federico Gastaldi utalva arra, hogy az alakulat, még Benettonként 1995-től használta a Renault erőforrásait, 2002 és 2009 között pedig a franciák gyári csapatként szerzett három-három konstruktőri és egyéni bajnoki címet.
“Pozitív fejlemény ez a Forma-1 és Enstone számára is, hogy egy ilyen nagy múltú és presztízsű márka tovább kívánja erősíteni az F1-es szereplését. Tény, hogy voltak hullámvölgyeink is az évek során, de nagy csúcsok is, amelyek arra motiválnak, hogy megmutassuk mire is vagyunk képesek együtt.” 
A francia gyártó visszatéréséhez jól passzolt volna Romain Grosjean vezető szerepe, de a 29 éves pilóta nem győzte kivárni a Renault döntését, 2016-ra az új belépő Haasnál vezet majd, így helyére még találni kell valakit – a szponzori pénzekkel jól megtámogatott Pastor Maldonado mellé.


“Azt tudjuk, hogy Romainnak már csak sok szerencsét kívánhatunk, hiszen jövőre új helyen keresi a sikert. Nagy értéket képviselt a csapatnál az évek során, egyértelműen hiányozni fog” – kezdte a pilótakérdés fejtegetését Gastaldi.
“Azt is tudjuk, hogy Pastor helye biztos, és azt is, hogy a másik ülésre pedig jó néhány ínycsiklandó pilóta van terítéken, mi pedig mindent megteszünk, hogy vonzó is legyen a betöltendő hely. Most jönnek a tárgyalások, aztán valamikor megtörténik a bejelentés. Pillanatnyilag annyit erősíthetek meg, hogy nem én fogok vezetni.”
Bár a Lotus-főnök egy nevet sem említett, biztosan a jelöltjeik között van az idén számos szabadedzésen autóba ültetett GP2-bajnok, Jolyon Palmer, a Ferrarinál tesztpilótáskodó francia, Jean-Eric Vergne, a McLarennél versenyzői állásra hiába váró Kevin Magnussen és Stoffel Vandoorne (leendő GP2-bajnok), vagy, ha nagyon elengedjük a fantáziánkat, a McLaren-Hondával mellényúló Fernando Alonso.


A venezuelai állami olajcég, a PDVSA tízmillióival bebetonozott Maldonadónak mindegy, ki érkezik mellé:
“Őszintén mondom, hogy nekem mindegy. A versenyzői pályafutása alatt az ember hozzászokik, hogy különféle csapattársakkal kell együtt dolgoznia. Végső soron mindannyian azért dolgozunk, hogy gyorsabbá tegyük az autót és a lehető legtöbbet hozzuk ki belőle a versenyeken, szóval közösek a célok.”

Kommentek

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

F1: Hamilton dobta az edzőjét

Lewis Hamilton a 2017-es idényre megvált trénerétől, mostantól a saját elképzelései szerint edz, de motiváltabb, mint bármikor.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Jöhet a rendszeres magyar KRESZ-vizsga

Egy hazai kutatás szerint az autósok 40 százaléka úgy látja, hogy a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk KRESZ-ből.

Ennyire olcsón még senki nem jutott hozzá Lamborghinihez, pláne nem ilyenhez

Mondjuk 5 dollárt pont megér ez a szénné égett Lamborghini Huracan. Egy fillérrel sem többet.

Fontos változás jön a rendszámoknál

Áprilistól nyílik lehetőség a közúti forgalomban a szürke rendszám­tábla kitételére azokra a gépjárművekre, amelyekre biciklitartó van felszerelve.

Brutális C-kupéval erősít a Mercedes

Az AMG C63 R egy közútra száműzött pályaversenyautó lesz, ami már úgy is hátborzongató, hogy semmit nem tudunk róla.

Figyelj, ezzel a civil autóval vadásznak a rendőrök

Már Keszthelyen és Nagykanizsán is segíti a rendőrség munkáját a két fedélzeti kamerája miatt speciális feladatokra is alkalmas felderítőautó.

Tényleg ördögtől való ez a BMW M3?

A hirdető azt mondja, igazi kuriózum, de vajon nem a márka meggyalázása, ha dízelmotort raknak a BMW M3-ba?

Így vezet villanyautót egy ralilegenda

Rauno Aaltonen a ballábfék pápája, aki még most, 79 évesen is tudja, mitől döglik a légy. A legendás MINI-s pilótát felkérte a BMW, ugyan fusson már egy kört az i3-mal, és ő megtette.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.