F1: 32 milliárdot veszített a Merci a bajnoki évében

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.03. 11.30

A Mercedesnek igen sokba került a 2014-es kettős bajnoki siker, 32 milliárdos veszteséggel zárták a tavalyi évet.

A Mercedes AMG 2014-ben hatalmas fölénnyel nyerte meg a konstruktőri és az egyéni bajnoki címet, a Forma-1 új turbókorszakának egyértelmű nyertese a 2010-ben alapított csapat.


A pályán elért eredményekkel azonban nincsenek összhangban a pénzügyi eredmények: a Mercedes-Benz Grand Prix Ltd. jelentése alapján 2014-ben a csapat 76,9 millió fontos (32,5 milliárd Ft) veszteséggel zárt. 
Bár a már futamgyőzelmeket is hozó 2013-as idény után már jelentősen nőttek a bevételeik, az új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások költségei, valamint az előző idény miatt kifizetett prémiumok miatt a kiadások jóval meredekebben emelkedtek. 
A szponzori és az F1-es eredmények alapján járó bevételek 125,2 millió fontról (53 Mrd Ft) 146,9 millióra (62 Mrd Ft) nőttek 2014-re, a működési költségek 190,7 millióról (80,5 Mrd Ft) 240,2 millióra (101,3 Mrd Ft) kúsztak ugyanakkor.
Mindent egybevetve összesen 76,9 millió fontos (32,5 Mrd Ft) veszteség állt a könyvekben, de ez “egybevágott a tulajdonosok által prognosztizált értékkel”.


A pénzügyi jelentésből az is kiderül, hogy a csapat a 2013-as 663-ról 765 főre növelte alkalmazottai létszámát 2014-re, a bérköltségek 49,7 millió fontról (21 Mrd Ft) 65,2-re (27,5 Mrd Ft) nőttek.
Aggodalomra azért nincs ok, a Mercedes a tavalyi eredmények után járó, plusz a kiemelt konstruktőri pozícióért fizetett pénzekkel már sokkal jobb mérleget produkálhat a 2015-ös pénzügyi év végén, az újabb bajnoki címek pedig még inkább helyre rázzák a mérleget 2016-ra.
“A kereskedelmi jogok birtokosával kötött szerződés alapján a sporteredményeknek köszönhetően jelentősen nőnek majd a bevételek, ezek egy része 2015-ben folyik be a 2014-es eredmények után” – állt a jelentésben.

Kommentek

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Jöhet a rendszeres magyar KRESZ-vizsga

Egy hazai kutatás szerint az autósok 40 százaléka úgy látja, hogy a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk KRESZ-ből.

Ennyire olcsón még senki nem jutott hozzá Lamborghinihez, pláne nem ilyenhez

Mondjuk 5 dollárt pont megér ez a szénné égett Lamborghini Huracan. Egy fillérrel sem többet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.