F1: Megint elmozdították a Magyar Nagydíjat

Két héttel előbbre csúszik a kezdés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.01. 08.15

A Nemzetközi Automobil Szövetség újra módosított a 2016-os Forma-1-es versenynaptáron, két héttel előbb kezdődik a szezon.

A Nemzetközi Automobil Szövetség idén igen korán, már nyáron kiadta első naptártervezetét a 2016-os Forma-1-es idényre, de az idén érkező Mexikói Nagydíjjal, valamint a jövőre visszatérő Németországgal és az új helyszínként bekerülő Azerbajdzsánnal 21 fordulósra hízó bajnokság menetrendjének kialakítása nehézkes.
A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj – és vele együtt a többi futam is – a hagyományosnál két héttel későbbre került, de a sűrített naptárban elveszett a nyári szünet, ami a csapatoknak nagyon nem tetszett.


Az FIA Motorsport Világtanácsa szerdai ülésén változtatott a naptáron, a kezdést két héttel korábbra tolták vissza, az Ausztrál Nagydíj március 20-ára került, és ezzel a Magyar Nagydíj is visszatért júliusra az augusztusi időpontról, emellett helyet is cserélt a hagyományosan előtte következő Német Nagydíjjal.
A menetrend lazításával a korábban felmerült tripla, szingapúri-japán-malajziai sorozatra sem lesz szükség. Az idény jövőre november 27-én zárul az Abu-Dzabi Nagydíjjal.
március 20. – Ausztrál Nagydíj
április 3. – Bahreini Nagydíj
április 17. – Kínai Nagydíj
május 1. – Orosz Nagydíj
május 15. – Spanyol Nagydíj
május 29. – Monacói Nagydíj
június 12. – Kanadai Nagydíj
június 19. – Európa Nagydíj (Azerbajdzsán)
július 3. – Osztrák Nagydíj
július 10. – Brit Nagydíj
július 24. – Magyar Nagydíj
július 31. – Német Nagydíj
augusztus 28. – Belga Nagydíj
szeptember 4. – Olasz Nagydíj
szeptember 18. – Szingapúri Nagydíj
október 2. – Maláj Nagydíj
október 9. – Japán Nagydíj
október 23. – Amerikai Nagydíj
november 6. – Mexikói Nagydíj
november 13. – Brazil Nagydíj
november 27. – Abu-Dzabi Nagydíj

Kommentek

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helyt állnia.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.