F1: Jönnek a hangosabb motorok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.01. 10.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség jóváhagyta a technikai módosítást, amellyel 2016-tól hangosabbá válhatnak a Forma-1-es motorok.

Bár ízlés kérdése a dolog, az új, 1,6 literes, V6-os, turbós hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta sokan panaszkodnak arra, hogy a Forma-1-es autók túl csendesek, nincs meg a csúcskategóriához illő hangélmény.


A motorok hangjának mélyebb, morgós, rotyogós jellegén ugyan nem sokat lehet változtatni, de a hangerőn igen, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa pedig meg is szavazta szerdán a kipufogók módosítására vonatkozó szabályváltoztatást, ha minden jól megy, 2016-tól már jobban ordítanak az F1-esek.
Az előbbi mellett több más módosítást is bejelentett az FIA a következő idényre:
– a Forma-1-es autók pilótafülkéjének immár a tesztelésen is meg kell felelniük minden biztonsági előírásnak;
– 2016-tól tilos az autók orrán kinyúló kamerafészkeket alkalmazni;
– a pálya elhagyását még szigorúbban veszik majd, szabályba foglalták az elvárást, miszerint “a versenyzőnek ésszerű határokon belül mindent meg kell tennie, hogy minden körülmények között a pályán maradjon, komoly indok nélkül ne hagyja el azt”;
– a rajtprocedúrára vonatkozóan szabályba foglalták, hogy a formációs körnél beragadó autót el kell távolítani a rajtrácsról, akkor is csak a bokszutcából kezdheti meg a versenyt, ha képes lenne körbemenni;
– az FIA pontosított a szélcsatornák és a számítógépes áramlástani szimulációs (CFD) korlátozások megfogalmazásán is.

Kommentek

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.