F1: Button 5 milliárdért folytatja

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.01. 11.50

A McLaren-Honda csütörtök délelőtt hivatalosan is megerősítette, hogy Jenson Button 2016-ban is marad a csapatnál, 17. Forma-1-es idényének is nekifut.

Bár az elmúlt pár hétben nagy volt a bizonytalanság Jenson Button Forma-1-es jövőjét illetően, komoly lehetőségnek tűnt a 2009-es világbajnok visszavonulása is, mostanra rendeződött a kérdés. Az angol pilóta már egy szerdai rádióinterjúban elmondta, hogy 2016-ban is maradni fog, csütörtök délelőtt pedig a McLaren-Honda hivatalosan is megerősítette a közös folytatást.


“Az elmúlt egy hónapban sokat gondolkodtam, nem titok, hogy volt, amikor komoly kétségeim voltak a jövőt illetően” – mondta Button. “Azonban már hat éve vagyok McLaren-versenyző, ezalatt jól megismertem Ront (Dennis, cégvezér), az elmúlt hetekben nagyon jó beszélgetéseink voltak vele, és világossá vált számomra, hogy nagyon elszánt, és képes is arra, hogy a mostani nehéz időszakon keresztülvezesse a csapatot egy jobb jövő felé. Ez komoly bizakodásra ad okot, ezért döntöttünk úgy közösen, hogy folytatjuk az együttműködésünket.”
“Amint meghoztam a döntést, biztos voltam benne, hogy helyesen döntöttem. Rendben, ez az év nem valami könnyű számunkra, de tudjuk, hogyan javuljunk. A következő hetekben-hónapokban a Hondával közösen nagyon keményen dolgozunk majd, hogy a 2016-os idény sokkal jobb legyen a 2015-ösnél.”
Dennis arról beszélt, hogy Button túl nagy értéket képvisel a McLaren számára ahhoz, hogy elengedjék.


“Az elmúlt pár hétben átbeszéltük Jensonnal a terveit, a mai bejelentés pedig mindkettőnk számára örömteli végeredmény, ami a McLaren-Honda minden tagja számára is motiváló. Ahogy korábban is mindig mondtam, Jenson jelenlegi szerződése két évre szól, és ugyan volt benne egy egy év utáni bontási opció, amivel élhetett volna a McLaren, ez jelentőségét veszítette, amikor a beszélgetéseink során világossá vált számomra, hogy Jenson továbbra is lelkes és motivált. Szóval Jenson a szerződésben korábban lefektetett feltételek mellett jövőre is a McLaren-Hondánál versenyez.
“Nagyon örülök, hogy mostanra ő a mezőny legtapasztaltabb versenyzője, jövőre pedig ő lesz a harmadik a Forma-1 történetében, aki eléri a 300. futam mérföldkövét. A tapasztalata is hatalmas értékké teszi őt a csapat számára, igazi szakértője a 21. századi Forma-1 minden csínjának-bínjának, emellett azonban kiemelkedő az erőnléte és szuper gyors is.”
A brit Telegraph úgy tudja, hogy Button jövőre, 17. F1-es idényében 12 millió fontot, azaz 5,1 milliárd forintot keres majd. 
A McLaren-Honda ugyanakkor nem erősítette meg, hogy Fernando Alonso is kitölti a három idényre szóló szerződését náluk, ahogy arról sem tudni egyelőre, mi lesz a két saját nevelésű tehetségükkel, Kevin Magnussennel és Stoffel Vandoorne-nal.

Kommentek

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.