F1: A sereghajtó megkapja a csúcsmotort

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.01. 12.55

Hivatalos: a sereghajtó Manor a Ferrari erőforrásáról a Mercedes motorjára vált a 2016-os szezonra.

A szezonkezdet előtt a csődből visszarángatott Manor Marussia a 2015-ös idénynek a módosított 2014-es autóval és a Ferrari tavalyi motorjaival vágott neki, de a kiscsapat komoly építkezésbe kezdett a 2016-os idényre.
A neves szakemberek leigazolása mellett új központot építettek, most pedig a motor terén is előrébb léptek: 2016-tól a Mercedes (aktuális) erőforrásaival állnak a rajtrácsra, jelentették be csütörtökön.


“Bár több szempont is szerepet játszott a hosszú távú céljaink eléréséhez legmegfelelőbb motorpartner kiválasztásában, a Mercedes csomagjának ereje önmagáért beszél. A 2015-ös év minden tekintetben az újjáépítésről szólt számunkra, és bár a teljesítmény tekintetében nem voltunk képesek folyamatosan előrébb lépni, erős alapokat sikerült leraknunk. A 2016-os modell szélcsatornás adatai és a Mercedes erőforrás-teljesítménye alapján a jövő évben komoly formajavulásra számítunk”- mondta a csapatfőnök, John Booth.
“Ugyanakkor szeretnék köszönetet mondani a Scuderia Ferrarinak az elmúlt két idényben nyújtott támogatásért. 2014-ben velük szereztük meg a csapat első pontjait, 2015-ben pedig a szerződésben foglaltakon messze túlmutatóan segítettek nekünk, nélkülük egyszerűen nem is lettünk volna képesek visszatérni a rajtrácsra” – tette hozzá. 


A Manor a jövőre a Renault gyári csapatává visszavedlő Lotus helyére áll be a Mercedes-kliensek sorába, rajtuk kívül a Force India és a Williams, no meg a gyári csapat használja majd a németek erőforrását.
“A Lotus csapat Renault-vá válása kapcsán örömmel jelentjük be, hogy a Manor Marussia lett a Mercedes új partnere. Kitartó, küzdő szellemű csapat, kíváncsian várjuk, mire lesznek képesek a Mercedes hibrid motorjával szerelt új autójukkal!” – nyilatkozta a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff.

Kommentek

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

A magyar autósokat is szívatják Párizsban

Minden Párizsban közlekedő gépjárművön, a külföldi rendszámúakon is kötelező hétfőtől a környezetvédelmi megfelelőséget jelölő plakett feltüntetése. A matrica bevezetése része annak az intézkedéssorozatnak, amelyet a francia főváros önkormányzata indított a szmog csökkentésére.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

Megújult a BMW 4 modellcsalád

Visszafogott, de funkcionális optikai változtatások, módosított felfüggesztés, új tálalású infotainment tartalmak: ez a megújuló BMW 4 család mérlege.

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.