A Pirelli kizárólagos Forma-1-es gumiszállítói szerződése 2016 végén lejár, a 2017-19-es időszakra pedig az olasz gyártó mellett a visszatérésre készülő Michelin is pályázott.
Míg a Pirelli eddig igyekezett megfelelni az F1 szervezői, csapatai és pilótái által megfogalmazott, sokszor ellentmondó követeléseknek, a francia gyártó egész más koncepcióval kampányol: ők tartós, a versenybe nem “belezavaró” gumikat ajánlanak, igaz, csak akkor, ha a sportág hajlandó a 13 helyett 18 colos méretre váltani.


A gumik méretének megváltoztatása ugyan rémálom lenne a 2017-re amúgy is radikális aerodinamikai változásokra készülő mérnökök számára, de a Pirelli abroncsainak kiszámíthatatlansága, a defektek egyre jobban kiábrándították a csapatokat és a pilótákat, akik egyre inkább a Michelint szeretnék, állítja a BBC.
Miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai szempontból mind a Pirelli, mind a Michelin pályázatát elfogadta, a döntés a kereskedelmi jogokat igazgató Bernie Ecclestone kezében van.
“Többen is világossá tették már ezt Bernie (Ecclestone) számára” – idézett egy névtelen forrást a brit médium. “A versenyzők egyszerűen nem hisznek a gumiszállító kompetenciájában” – toldotta meg egy másik, szintén névtelenséget kérő bennfentes.


A Pirelli a belgiumi defektek és a monzai nyomásbalhé után ugyan folyamatos kommunikációt kezdeményezett a csapatokkal és a versenyzőkkel, úgy tűnik, ez nem elég. Az egyik élversenyző ezt mondta a BBC-nek: “Egyetértettünk abban, hogy kapcsolatban maradunk a Pirellivel, de nem ez a fő kérdés. A fő kérdés az, hogy egyáltalán képesek-e olyan gumit gyártani, amilyet szeretnénk.”
Az egyik csapatfőnök szerint hiába a lobbizás és a panaszok, a 2017-es pályázat győztesét is ugyanaz határozza majd meg, ami minden mást: “Az kapja majd a szerződést, aki jobb árat mond. Így működik a világ.”
A 2011-es beszállása óta folyamatos támadásokat elszenvedő, ugyanakkor rendes tesztelési lehetőséget nem kapó Pirelli türelme sem végtelen azért, a Red Bull-csapatok Forma-1-ből való kiszállása remek lehetőség lenne nekik a távozásra. Mondhatjuk úgy is, hogy ők is tudnak zsarolni?


“Számunkra nagyon fontos csapat a Red Bull és a Toro Rosso. Elismeréssel tekintünk az utánpótlás-nevelő programjukra, amely a kezdő szintről juttat versenyzőket egészen az F1-ig. Emellett ők az F1-en kívül is sokat tesznek a sportág népszerűsítéséért, komoly összegeket invesztálnak új helyszínekbe, utcai show-kat rendeznek olyan városokban, ahol nincs még jelen a sportág” – magyarázta a Crash.netnek a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery. 
“Szponzorként úgy gondoljuk, hogy a Forma-1 számára katasztrófa lenne ezeknek a csapatoknak az elvesztése. Ez minket is elgondolkodtatna a jövőről. Két minőségi, erős hátterű, profi csapat elvesztése – még ha jövőre be is száll a Haas – komolyan aggasztó. Szokás mondani, hogy csapatok jönnek, csapatok mennek, de a Red Bull hosszú évek alatt nagyon sokat fektetett az F1-be, a távozása jelentősen meggyengítené a sportágat.”