F1: Indul a félmilliárdos fejlesztés a Hungaroringen

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.09.30. 15.10

A héten megkezdték a Hungaroring felújítását, a gépek már marják az aszfaltot, ha minden jól megy, még idén befejeződik a versenyív teljes felújítása.

Két hónapja még Forma-1-es autók produkálták az év talán legjobb futamát, most viszont munkagépek marják az aszfaltot a Hungaroringen – a héten elkezdődtek a felújítási munkálatok a pályán.
Az újraaszfaltozás az első, de elengedhetetlen – sőt egyenesen kötelező – lépés a felújítás folyamatában, amelynek során felmarják és újraaszfaltozzák a 4381 méteres aszfaltcsík felső, úgynevezett kopórétegét (ez 3-5 centiméternyi aszfaltot jelent), és kicserélik a rázóköveket.
“A mérési munkálatok már a múlt héten elkezdődtek, az elmúlt két napban pedig a munkagépek is megindultak a bokszutcában és a pályacsíkon” – nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. 


“Az újraaszfaltozás a felújítás kötelező lépése, hiszen az aszfalt nagy része harmincéves, egyszerűen muszáj lecserélni. Ha az időjárás is engedi, az aszfaltozással még a tél beállta előtt végzünk, és tavasszal már csak az utómunkálatokra lesz szükség, de ha hirtelen hidegre fordul az időjárás, tavasszal akkor is be tudjuk fejezni munkát. Az április 24-ei túraautó-világbajnoki (WTCC) futam lesz az első nemzetközi verseny az új aszfalton, amelyet természetesen már korábban szeretnénk tesztelni.”
Gyulay Zsolt azt is elárulta, hogy a tervek szerint a felmart aszfaltot újrahasznosítják: a Hungaroringen belüli utak és a környékbeli települések úthálózatának javítására.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kérésére két kanyarba, a négyesbe és a tizenegyesbe speciális, dupla szélességű, kísérleti rázókő kerül majd, ami a rázókő-műfű kombinációt váltja ki, és nem csupán a Forma-1-es versenyzőknek, hanem például a motorosoknak is kedvez.
A hungaroringi munkálatok során – amelyet a Swietelsky Magyarország Kft. végez el – először a rázóköveket és a szegélyköveket cserélik ki, azután marják fel a teljes pályacsíkot és aszfaltozzák újra a kopóréteget.
S hogy miben különbözik egy versenypálya aszfaltja mondjuk egy autópálya aszfaltjától?


Lényegében ugyanaz az aszfalt, csak sokkal szigorúbb előírások és normák vonatkoznak rá a szemcseméretet, illetve a felület hullámosságát illetően. Mindez azt jelenti, hogy a lehető legjobb minőségű, válogatott alapanyagokból összeállított, prémium kopóréteg kerül a pályacsíkra. A bedolgozás körülményei azok, amelyekben igazán különbözik ez az aszfaltozás a többitől: jóval több munkagéppel dolgoznak egyszerre annak érdekében, hogy a felület a lehető legegyenletesebb legyen, hogy utóbb ne lehessen látni például, hogy hány sávból tevődik össze az aszfalt a célegyenesben.
Érdekesség, hogy az újraaszfaltozási munkálatok során 2300 köbméter aszfaltot, 3970 méternyi szegélyt, 7500 darab vízelvezető szegélyt, 2400 darab rázókőelemet. Ezen felül 52 000 négyzetméteren füvesítenek, 1680 négyzetméteren festik le a burkolatot és 3852 méteren a szegélykövet, 213 méter hosszan építenek gumifalat és 454 méteren szalagkorlátot – a felújítás első lépésének összköltsége pedig előreláthatólag több mint 500 millió forintra rúg majd.
A felújítás, a pálya modernizálása a Forma-1-es Magyar Nagydíj jelenleg 2012-ig élő szerződésének 2026-ig való meghosszabbításának feltétele. 
Forrás: Hungaroring

Kommentek

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.