F1: A kapkodás miatt szenved a McLaren

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.30. 09.40

A cégvezér Ron Dennis szerint a McLaren-Honda küszködése a saját türelmetlenségüknek és a fejlesztést, tesztelést korlátozó szabályoknak köszönhető.


A 2014-es Japán Nagydíj előtt a McLaren-vezér Ron Dennis arról beszélt, hogy a Honda erőforrása egy “ékszer”, “észbontó” és hogy “a versenyképessége felől kétség sem lehet majd”.
Egy évvel később a McLaren-Honda mélységes mély hullámvölgyben jár, a két világbajnok versenyzőjük együttesen négyszer tudott pontot szerezni, a japán motor akkor is gyenge, amikor épp működik, a fejlesztések pedig nem hoznak előrelépést.
Immár Dennis is másképp beszél:
“Csakis akkor érdemes motorfejlesztési zsetont költeni, ha jelentős fejlődés várható tőle, elvileg ez négy futamonként jönne. Mi megpróbáltunk ennél gyorsabban haladni, de ez hátrányosan érintette a megbízhatóságot, amitől még nehezebb lett a dolgunk. Bizonyos értelemben magunknak köszönhetjük ezt a szenvedést, azonban ez a leggyorsabb módja annak, hogy visszatérjünk oda, ahova szeretnénk.” 


Ugyan nyár óta arról hallani, hogy a színfalak mögött egyre nagyobb a feszültség a McLaren és a segítségből nem kérő, a maga útját járó Honda között, de Dennis azt állítja, hogy “nagyon is konstruktív” párbeszéd zajlik.
“Szerintem kétségen felül áll, hogy a Hondánál minden szinten tisztában vannak a Forma-1-es kihívással, és azzal, hol is tartunk most. Az eredmények eléréséhez össze kell fogni, átláthatónak kell lenni, megértéssel, együttműködéssel kell kezelni a problémákat.”
A McLaren-vezér úgy látja, a fejlődésüknek komoly gátat vet a motorfejlesztés és a tesztelés korlátozása.
“Személy szerint leginkább az bosszant, hogy a költségcsökkentést célzó szabályok egytől egyik csak növelték a kiadásokat. Az alkatrészek előírt tartósságának elérése állandó költségeket jelent a gyári motortesztek futtatása miatt. Én azt szeretném, ha simán mehetnék tesztelni, ha szabadon használhatnánk a szélcsatornát és a CFD-t (számítógépes áramlástani szimuláció). A versenyképtelenségből folyamatos fejlesztésekkel lehet kimászni, de a szabályok jelenleg borzasztóan korlátozzák ezt.”

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.