F1: A kapkodás miatt szenved a McLaren

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.30. 09.40

A cégvezér Ron Dennis szerint a McLaren-Honda küszködése a saját türelmetlenségüknek és a fejlesztést, tesztelést korlátozó szabályoknak köszönhető.


A 2014-es Japán Nagydíj előtt a McLaren-vezér Ron Dennis arról beszélt, hogy a Honda erőforrása egy “ékszer”, “észbontó” és hogy “a versenyképessége felől kétség sem lehet majd”.
Egy évvel később a McLaren-Honda mélységes mély hullámvölgyben jár, a két világbajnok versenyzőjük együttesen négyszer tudott pontot szerezni, a japán motor akkor is gyenge, amikor épp működik, a fejlesztések pedig nem hoznak előrelépést.
Immár Dennis is másképp beszél:
“Csakis akkor érdemes motorfejlesztési zsetont költeni, ha jelentős fejlődés várható tőle, elvileg ez négy futamonként jönne. Mi megpróbáltunk ennél gyorsabban haladni, de ez hátrányosan érintette a megbízhatóságot, amitől még nehezebb lett a dolgunk. Bizonyos értelemben magunknak köszönhetjük ezt a szenvedést, azonban ez a leggyorsabb módja annak, hogy visszatérjünk oda, ahova szeretnénk.” 


Ugyan nyár óta arról hallani, hogy a színfalak mögött egyre nagyobb a feszültség a McLaren és a segítségből nem kérő, a maga útját járó Honda között, de Dennis azt állítja, hogy “nagyon is konstruktív” párbeszéd zajlik.
“Szerintem kétségen felül áll, hogy a Hondánál minden szinten tisztában vannak a Forma-1-es kihívással, és azzal, hol is tartunk most. Az eredmények eléréséhez össze kell fogni, átláthatónak kell lenni, megértéssel, együttműködéssel kell kezelni a problémákat.”
A McLaren-vezér úgy látja, a fejlődésüknek komoly gátat vet a motorfejlesztés és a tesztelés korlátozása.
“Személy szerint leginkább az bosszant, hogy a költségcsökkentést célzó szabályok egytől egyik csak növelték a kiadásokat. Az alkatrészek előírt tartósságának elérése állandó költségeket jelent a gyári motortesztek futtatása miatt. Én azt szeretném, ha simán mehetnék tesztelni, ha szabadon használhatnánk a szélcsatornát és a CFD-t (számítógépes áramlástani szimuláció). A versenyképtelenségből folyamatos fejlesztésekkel lehet kimászni, de a szabályok jelenleg borzasztóan korlátozzák ezt.”

Kommentek

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.