Miközben az egykor szebb napokat látott McLaren a Hondával partnerségben sosem látott mélységekben jár és akár két világbajnokot is a visszavonulásra késztethet, a Lotus csapattagjai paddockban kempingeznek és a riválisoktól kapott ételeken tengődnek, a Red Bull pedig mindkét csapatának kivonására készül, a Forma-1 újabb problémával szembesül: az Európai Unió is a sportág körmére néz.
Az F1 közép- és kiscsapatai jó ideje panaszkodnak, amiért a sportág bevételeit nagyon aránytalanul osztják el, a tetejébe pedig épp a sok-sok pluszpénzt kapó kiváltságos csapatok (a Ferrari, a Red Bull, a Mercedes, a McLaren, a Williams és megtűrt kicsiként a Force India) ülnek a szabályokat előkészítő kupaktanácsban, a Stratégiai Munkacsoportban
A versenyjogi biztos, Margarethe Vestager belemenős politikus, nem veszi majd félvállról a kérdést


Már tavaly felmerült, hogy a 2013-ban kialakított új rendszer az európai versenyszabályokba is ütközhet, két csapat pedig most lépett is, a Sauber és a Force India versenyjogi panaszt tett az Európai Uniónál, komoly vizsgálat jöhet.
“A Sahara Force India egy másik csapattal közösen panaszt tett az Európai Uniónál, amelyben kétségeinket fejezzük ki a Forma-1 irányítási rendszerét illetően, és bemutatjuk, mennyire egyenlőtlenül osztják el a bevételeket és milyen elfogult módon írják a szabályokat. Mivel az eljárás folyamatban van, jelenleg nem kívánunk ennél többet közölni” – állt a Force India közleményében.
Nagyon valószínű, hogy az FIFA korrupciós ügyei után az EU nem habozik majd az F1-es viszonyok mélyére ásni, ha pedig bizonyítottnak látják a kartellvádakat, az alapjaiban rázhatja meg és alakíthatja át a Forma-1 működését.