F1: A bőség zavarában a sereghajtó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.29. 13.55

A 2016-ra a Ferrariról Mercedes-erőforrásra váltó Manornál 4-5 versenyző közül is válogathatnak.

Hivatalos bejelentés még nincs, de gyakorlatilag biztosra vehető, hogy az idei szezon kezdetére a csődből visszahozott Manor Marussia csapat 2016-ban a Mercedes erőforrásaival indul majd, a Ferrari ugyanis a gyári csapat mellett a Saubert, az újonnan belépő amerikai csapatot, a Haast, valamint esetleg a Red Bullt és a Toro Rossót látja majd el motorokkal. Küszöbön áll a megegyezés.


“Tetszik nekünk a Manor, mert van potenciál abban, hogy a megfelelő kasztnival és a Mercedes-erőforrásokkal fejlődjön a csapat. Egyelőre még várnunk kell, hiszen meg kell tudni, mi is lesz az egyik jelenlegi kliensünkkel, a Lotusszal. A Lotust és a Renault-t nyilván nem sürgethetjük, de hamarosan a Manornak is tudnia kellene, honnan kap motort. Közel járunk a döntéshez, és ha ők nem lépnek, mi akkor is megtesszük” – magyarázta a hétvégén a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff.
A Mercedes számára nemcsak pénzügyi szempontból lenne fontos a Lotus pótlása egy új partnerrel, hanem azért is, hogy helyet találjanak a DTM-éllovas neveltjüknek, Pascal Wehrleinnak a Forma-1-ben.
Pénzt hozna az indonéz versenyző


A német tehetség mellett azonban jó néhány másik jelentkező is sorban áll a Manornál: a tavalyi szezonzáró óta alkalmazott Will Stevens, az idén csatlakozott Roberto Merhi, a Szingapúrban bemutatkozott, a szezon végéig még további futamokon induló amerikai Alexander Rossi, a McLarennél lehetőségre váró Kevin Magnussen és Stoffel Vandoorne is képben van, a legfrissebb hírek pedig még egy pilótát említenek.
A svájci Speed Week úgy tudja, hogy az indonéziai állami olajcég, a Pertamina komoly szponzori csomaggal jelentkezett be a Manornál, a tárgyalások folynak, és ha sikeresek lesznek, akkor a GP2-ben pillanatnyilag 4. helyen álló 22 éves ifjonc, Rio Haryanto felléphet a Forma-1-be.

Kommentek

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.