Ecclestone: Nem én tüntettem el a Mercedest

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.29. 10.30

Bernie Ecclestone cáfolja, hogy az ő utasítására nem mutatták a Mercedes autóit a Japán Nagydíj tévés közvetítésében. A Red Bull jövője miatt megy a balhé.

A múlt vasárnapi Japán Nagydíj tévés közvetítéséből feltűnően hiányoztak a Mercedes autói, a kettős győzelmet arató csapat pilótáit a rajt után csak villanásnyi időre mutatták néha. Korábbi esetek alapján felmerült, hogy az ezüst nyilakat Bernie Ecclestone utasítására tüntették el, ugyanis a Forma-1 uraként ismert angol üzletember berágott a német gyártóra, amiért az nem volt hajlandó motorokat adni a Red Bullnak 2016-ra.
Ecclestone hétfőn cáfolta, hogy erről lett volna szó:


“Nem volt manipuláció. Néhány hete szó volt a versenyközvetítések rendezéséről, és arra jutottunk, hogy többet kellene mutatni a középmezőnyt. A vezető autók mutogatása unalmas, emellett ezzel támogatjuk is a középmezőny csapatait. Lauda és Wolff is tisztában van ezekkel a szempontokkal, szerintem megértik. A Japán Nagydíj rendezője talán túlzásba esett, de nem az én utasításomra” – állította a német Bildnek.
Ecclestone egy másik interjúban azért elismerte, hogy csalódott a Red Bull-Mercedes-partnerség kútba esése miatt:
“Úgy hallottam, úgy tudtam, hogy Lauda és Mateschitz (Dietrich, Red Bull-tulajdonos) megegyeztek és kezet ráztak, Niki megerősítette, hogy a Red Bull motorokat kap a Mercedestől” – idézte a brit Sky Sports.
A Mercedes-csapat elnökeként tevékenykedő Niki Lauda a hétvége óta viszont többször is hangsúlyozta, hogy nem rajtuk múlott a dolog:


“Christian (Horner, csapatfőnök) és Helmut (Marko, motorsportfőnök) levélben jelezte, hogy szeretnének motorokat kapni tőlünk. Én azt válaszoltam, hogy rendben, de először beszéljük ezt meg Mateschitzcel, ő ugyanis valamiért nem kedveli a Mercedest. Van valami múltbéli ok, amiről én sem tudok. Na, mivel ismerjük egymást, elmentem Mateschitzhez, megkérdeztem, hogy tényleg érdekelné-e a dolog, amire azt felelte, hogy igen, de ez, meg az, meg amaz. A sok de után pedig meg is szakadtak a tárgyalások” – idézte fel a háromszoros bajnok osztrák legenda.
Lauda egyébként úgy érzi, tényleg reális lehetőség a Red Bull kivonulása, szerinte honfitársa mostanra kiábrándult a Forma-1-ből:
“Egyszerűen nem foglalkozik az üggyel, Mateschitz most nem folyik bele. Hagyja, hogy Helmut és Christian vigye a kérdést, de a korábbiakkal ellentétben most nem vezeti a dolgot. Régen mindig tevékenyen részt vett az ilyesmikben. Nagyon úgy néz ki, hogy most komoly lehetőség a kiszállásuk, ugyanis régóta ismerem Dietrichet, és általában ő a főnök, de most egyáltalán nem foglalkozik a kérdéssel. Kívülről nehéz megmondani, de Didi mostani hozzáállása alapján úgy tűnik, tényleg gondolkodik a kiszálláson, nem valami jó helyzet, ha csak egy motor jelenti a választékot.”


Az egy motor természetesen a Ferrarié, azonban van egy nagy bökkenő: míg a Red Bull ragaszkodik ahhoz, hogy Maranellóból mindig a legfrissebb fejlesztésű, a gyári autókéval megegyező erőforrást kapjanak 2016-tól, az olasz csapatnál ehhez nem fűlik a foguk, nem akarnak túl erős ellenfelet kreálni maguknak.
“Én úgy tudom, hogy a Ferrari az idén használt motorváltozatot ajánlja a Red Bullnak, és nem azt, ami a 2016-os autójukban lesz” – erősítette meg Ecclestone is.
“Szórakoznak velünk, mi viszont nem szórakozunk jól. Egyre inkább erősödik a kiszállásunk lehetősége. Vastag bőr van a képükön, hogy nekünk 2015-ös motort ajánljanak, miközben a Sauber és a Haas 2016-os erőforrásokat kap majd” – mondta az Auto Motor und Sportnak Marko hétfőn ugyanerről. 
A Red Bull fejesei a héten tartanak válságértekezletet, Helmut Marko szerint az Orosz Nagydíjra eldőlhet, hogy marad-e az energiaital-gyártó a Forma-1-ben vagy sem.

Kommentek

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

F1: Hamilton dobta az edzőjét

Lewis Hamilton a 2017-es idényre megvált trénerétől, mostantól a saját elképzelései szerint edz, de motiváltabb, mint bármikor.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Jöhet a rendszeres magyar KRESZ-vizsga

Egy hazai kutatás szerint az autósok 40 százaléka úgy látja, hogy a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk KRESZ-ből.

Ennyire olcsón még senki nem jutott hozzá Lamborghinihez, pláne nem ilyenhez

Mondjuk 5 dollárt pont megér ez a szénné égett Lamborghini Huracan. Egy fillérrel sem többet.

Fontos változás jön a rendszámoknál

Áprilistól nyílik lehetőség a közúti forgalomban a szürke rendszám­tábla kitételére azokra a gépjárművekre, amelyekre biciklitartó van felszerelve.

Brutális C-kupéval erősít a Mercedes

Az AMG C63 R egy közútra száműzött pályaversenyautó lesz, ami már úgy is hátborzongató, hogy semmit nem tudunk róla.

Figyelj, ezzel a civil autóval vadásznak a rendőrök

Már Keszthelyen és Nagykanizsán is segíti a rendőrség munkáját a két fedélzeti kamerája miatt speciális feladatokra is alkalmas felderítőautó.

Tényleg ördögtől való ez a BMW M3?

A hirdető azt mondja, igazi kuriózum, de vajon nem a márka meggyalázása, ha dízelmotort raknak a BMW M3-ba?

Így vezet villanyautót egy ralilegenda

Rauno Aaltonen a ballábfék pápája, aki még most, 79 évesen is tudja, mitől döglik a légy. A legendás MINI-s pilótát felkérte a BMW, ugyan fusson már egy kört az i3-mal, és ő megtette.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.