F1: Rosberg elszúrta, Hamilton győzött

Forma-1 Japán Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.27. 08.38

Lewis Hamilton laza győzelmet aratott a Japán Nagydíjon, csapattársa, Nico Rosberg a rossza rajt után is hozta a 2. helyet. Vettel a Ferrarinak hozott dobogós helyet.

Lewis Hamilton, a Mercedes versenyzője nagy fölénnyel nyerte a 2015-ös Forma-1-es Japán Nagydíjat, megelőzve csapattársát, Nico Rosberget és a ferraris Sebastian Vettelt. Hamilton a rajtnál előzte meg a pole pozícióból induló Rosberget, aki annyira a pálya szélére szorult a csatában, hogy Vettel és a williamses Valteri Bottas is elment mellette az első a kanyarokban. A német Bottast a pályán, Vettelt a bokszban előzte vissza.
A viszonylag lapos versenyt a mezőnyben zajló csaták tették egy kicsit izgalmasabbá, amelyekben a Red Bull és Toro Rosso pilótái vitték a prímet, akik szinte folyamatosan akcióban voltak. A reggeli szunyókálást Fernando Alonso rádióüzenetei “dobták fel”, aki többször is GP2-esnek csúfolta a McLaren-Hondát a hazai versenyen.
Hamilton ezzel megismételte tavalyi sikerét japánban, megszerezve idei nyolcadik összességében 41. győzelmét. Ezzel beérte példaképét Ayrton Sennát, aki szintén 41 futamot nyert meg a Forma-1-ben.

Így zajlott a verseny
A szombat délutánival egyező napos, meleg időben sorakoztak fel a Forma-1-esek a 2015-ös Japán Nagydíj rajtjára Szuzukában.


A Danyiil Kvjat balesete miatt befejezetlenül maradt időmérő után az első rajtkockába Nico Rosberg állhatott, mellette csapattársa, Lewis Hamilton, utánuk a williamses Valtteri Botas és a ferraris Sebastian Vettel, csapattársaik, Massa és Räikkönen, Daniel Ricciardo és Romain Grosjean, valamint Sergio Perez és Carlos Sainz sorakozott a top10-ben, Kvjat csak a bokszutcából indult.
A lámpák kialvása után Rosberg nem indult rosszul, de Hamilton még jobban kezdett, már az egyes kanyarban beszúrt mellé, és addig védekezett a német, amíg lecsúszott a pályáról, így Vettel és Bottas is elment mellette.


Hátrébb Massa  összekoccant Daniel Ricciardóval, így a brazil első, az ausztrál hátsó defekttel mehetett a bokszba, Perez pedig orrkúpért és gumikért indulhatott, miután összeért Hükenberggel és végiggázolt az első kanyar kavicságyán.
A sorrend a start után: Hamilton, Vettel, Bottas, Rosberg, Räikkönen, Grosjean, Maldonado, Hülkenberg, Alonso és Sainz volt a top10-ben.
A 9. körben Kvjat indította a tervezett kerékcseréket, a 11. körben Nasr és Jenson Button, a 12.-ben Bottas, Grosjean, 14. körben Vettel, a következőben Räikkönen járt kint. 
Rosberg a 16. körben cserélt, de nem sikerült Bottas elé vágnia, azonban a pályán nem sokkal később, a 18. körben legyűrte a finnt, fellépett az utolsó dobogós helyre.
A cserék után is lazán vezetett Hamilton, mögötte Vettel, Rosberg, Bottas, Räikkönen, Hülkenberg, Grosjean, Maldonado, Sainz és Alonso haladt a pontszerző helyeken.


Alonsót Verstappen féltávnál, a 26. körben túrta ki a top10-ből, a holland újonc külső íven ment el mellette az célegyenes végén, az 1. kanyarban.
A 28. körben Sainz csúnyát hibázott, amikor a második kerékcseréjére menet elkapta a bokszbejárati bóját és eltörte az első szárnyát. Mivel a csapat erre nem készülhetett, a spanyol újonc sok időt veszített, mire kicserélték az orrkúpot. 
A 29. körben Räikkönen, eggyel később Rosberg és Bottas is kiment új gumikért, a ferrari finnje williamses honfitársa elé került. Amit Räikkönennel nyert a Ferrari, azt Vettelnél elveszítette: hiába volt mindössze 2,4 másodperc a cseréje, Rosberg a korábbi kiállással sikeresen vágott elé, átvette a virtuális 2. helyet.
Az éllovas Hamilton a 32. körben tudta le utolsó tervezett cseréjét, vissza is vette a vezetést. 
15 körrel a leintés előtt Hamilton senkitől sem zavartatva haladt az élen, mögötte Rosberg, Vettel, Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, Grosjean, Maldonado, Sainz és Verstappen állt a top10-ben.


Hátrébb a még a rajtnál visszaeső Perez lépkedett előre a mezőny sűrűjében, egymás után vadászta le a többieket, a haladását sauberes Marcus Ericsson állította meg.
Miközben Perez Ericssonnal birkózott a 12. helyért, Rosberg, Vettel, Räikkönen is utolérte a bolyt, a lekörözésekre is figyelni kellett.
A 45. körben a Toro Rossó-soknál helycsere történt, Verstappen megelőzte Sainzot. A mezőny végén a manorosoknak jutott izgalom: Will Stevens a 130R kijáratánál keresztbe fordította az autót, az újonc Alexander Rossinak a gumifüstön keresztül kellett kerülnie villámgyors reflexekkel, ahogy az angol is nagy lélekjelenléttel fogta meg az autót és ment tovább.
Perez tucatnyi próbálkozás után végül az 50. körben gyűrte le Ericssont, akit rögtön támadni kezdett Kvjat, miközben Räikkönent is el kellett engedniük. Kvjat szemfülesen ment is a ferraris finnel, elment a svéd mellett.


Hamilton 53 kör, két kerékcsere után végül lazán beért az első helyen, megszerezte pályafutása 41. futamgyőzelmét, beérve ezzel bálványát, Ayrton Sennát.
A rajtnál visszaeső Robserg azért hozta a Mercedesnek a kettős győzelmet, a 3. helyet pedig a ferraris Sebastian Vettel szerezte meg.
A további pontokon Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, a két Lotus- és a két Toro Rosso-pilóta osztozott.
F1: Rosberg elszúrta, Hamilton győzött 1
F1: Rosberg elszúrta, Hamilton győzött 2
F1: Rosberg elszúrta, Hamilton győzött 3

Kommentek

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.