A Red Bull kiszállására készül a Forma-1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.27. 12.10

Mivel egyre valósabb opciók tűnik a Red Bull-csapatok év végi kiszállása, Szuzukában újra szárnyra kapott a harmadik indításának lehetősége.

Az már eldöntött tény, hogy a Red Bull-csapatok és a Lotus felvásárlásával újra gyári csapatot indító Renault útjai elválnak az idény végén, az viszont a Japán Nagydíj hétvégéjére is nyitott kérdés maradt, hogy milyen erőforrással pótolja a francia gyártmányokat a Red Bull Racing és a Toro Rosso 2016-ra.


Szuzukában felröppent, hogy a korábbi elutasítás ellenére – ami alaposan felbosszanthatta Bernie Ecclestone-t – a Mercedes meggondolta a dolgot, de vasárnapra világossá vált, hogy tőlük biztosan nem kap motort a Red Bull. 
“Alapos mérlegelés után világos az álláspontunk: nem szeretnénk erőforrást adni a Red Bullnak” – mondta a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff. “A Red Bull fontos márka a Forma-1 számára, de először a saját érdekeinkre kell gondolnunk.”
Szuzukában a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda megerősítette, hogy a Red Bull helyett jövőre a Manornak adnak majd motorokat, ami egyben annak a lehetőségét is megnyitja, hogy a Merci a DTM-es tehetségét, Pascal Wehrleint az F1-be juttassa. 
“Igen, lehet, hogy ez lesz a vége” – mondta erről Wolff, “de először helyre kell kerülnie néhány darabnak a kirakósban. Emellett bizonyos mértékben meg is volt kötve a kezünk” – utalt a jelenleg még Mercedes-kliens Lotus bizonytalan helyzetére.
Mivel a Mercedes nem hajlandó szállítani a Red Bullnak, csak a Ferrari marad, a hírek szerint viszont Maranellóban nagyon nem szeretnének a gyári csapatéval megegyező erőforrást adni az amúgy nagyon erős Milton Keynes-i alakulatnak, márpedig ők ezt követelik, amúgy kiszállnak.


“A mi helyzetünk más, mint a Ferrarié, a McLarené vagy a Williamsé” – magyarázta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner. “Számunkra marketingszempontból is hasznot kell hajtania a Forma-1-nek, ehhez pedig az elérhető legjobb eszközök (motorok) kellenek.”
A német Auto Motor und Sport szerint a Red Bull négy autójának eltűnését a Forma-1-es résztvevők most már nagyon is komoly lehetőségként kezelik, kiesésük esetére pedig a korábban már felmerült ötletet élesztették újjá, miszerint az élcsapatok három-három autót indítanak. 
“Sok fiatal tehetség van a piacon, így versenyképes autókba lehetne ültetni őket, erős 24 autós mezőnyt lehetne összerakni. Persze a prioritás a Red Bull megtartása” – mondta erről Toto Wolff.

Kommentek

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.