Pirelli: Nem volt Mercedes-összeesküvés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.24. 15.30

A Pirelli a Japán Nagydíj előtt határozottan visszautasította, hogy Szingapúrra szándékosan rossz gumikat szállított a Mercedesnek. Részükről lehetetlen a manipuláció.


A Szingapúri Nagydíjon a Mercedes sokkoló és eddig magyarázat nélkül álló formaromlást produkált, a bajnokcsapat két másodpercet veszített a legközelebbi üldözőnek számító Ferrarihoz képest. 
A címvédő alakulatnál valamiért egyszerűen nem voltak képesek optimális működésre bírni a gumikat, egyesekben felmerült, hogy “felsőbb utasításra”, az egyre unalmasabbá váló dominancia megtörésére a Pirelli szándékosan rossz abroncsokat szállított a Mercedesnek.
Az olasz gyártó Japánban határozottan visszautasította az összeesküvés-elméletet, azt mondják, nem is lehetséges a megvalósítás.
A Pirelli magyarázata alapján a minden egyes hétvégére szállított 1700 abroncsuk sorsára nincs ráhatásuk azután, hogy a Törökországi Izmitben található gyárukat több héttel az adott futam előtt elhagyják. 
Az abroncsokba gyárilag vonalkód kerül, ezt a gumi használhatatlanná tétele nélkül nem lehet manipulálni, mindegyik darab külön-külön követhető. Az abroncsok csapatok közti  kiosztását a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) véletlenszerűen végzi a hétvégék előtt, amire a Pirellinek szintén nincs ráhatása.


A csapatokkal dolgozó egy-egy Pirelli-mérnök a teljes évre van beosztva az adott alakulathoz, kizárólag a saját csapatának adataihoz fér hozzá, emellett szigorú titoktartási kötelezettség terheli.
“Annak meghatározása, hogy melyik abroncs melyik csapathoz kerül és mikor, teljes mértékben az FIA dolga. Ez is egyik eleme a pártatlanságunk fenntartásának, amely, lévén kizárólagos szállító, különös fontossággal bír számunkra. A csapatokkal dolgozó mérnökeinknél is elsődleges a titoktartás, ez is kiemelt jelentőségű” – szögezte le a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
A cég egyébként a szingapúri választékkal (szuperlágy, lágy) épp ellentétes kombinációt, a közepes és kemény keverékeket viszi Szuzukába, így kész csoda lenne, ha a Mercedes problémái megismétlődnének.

Kommentek

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csap a belépő igénylésének.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.