F1: A McLaren még a téli teszteknél jár

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.21. 10.35

A szingapúri kettős kiesés után Fernando Alonso azt mondja, hogy a McLaren-Honda még a téli tesztelés szintjén jár, “kicsit le vannak maradva”.

A McLaren-Honda számára semmilyen reménnyel nem kecsegtető, a motorerőt jutalmazó spái és monzai versenyek után Szingapúr jelentette a legjobb lehetőséget a pontszerzésre, de vasárnap mind Fernando Alonso, mind Jenson Button műszaki hibával kényszerült kiállni a versenyből.
A volt csapata, a Ferrari idei harmadik győzelmét hozó futam után Alonso így beszélt a helyzetről:


“A sebességváltó túlmelegedett, ami valami meghibásodáshoz vezetett. Mindkét autónál ugyanaz volt a probléma. A megbízhatóság terén továbbra is gyermekbetegségekkel küszködünk, de ez normális, még nagyon fiatal a projekt. Mi mostanra gyűjtöttünk annyi kilométert, mint amennyivel a Mercedes Ausztráliába (a szezonnyitóra) érkezett, szóval még a téli tesztelésnél tartunk. A 13. fordulóban már nem kellene ilyen hibákkal bajlódni, de egy kicsit le vagyunk maradva.”
Alonso nem titkolta, hogy komoly esélyt szalasztottak el:


“Egyértelműen nem jó végeredmény ez, ugyanis pontot szerezhettünk volna, ez egy elvesztegetett lehetőség volt. A 9. vagy 10. helyen haladtam, az autó kimondottan jól viselkedett a szuperlágy gumikon, szóval ott is futhattam volna be. Persze ehhez előbb célba kell érni, nekünk pedig nem sikerült.”
A McLaren-Honda a 2015-ös idényben eddig 17 pontot gyűjtött, Jenson Button Monacóban és a Hungaroringen szerzett egy 8. és 9. helyezést, míg Alonso Silverstone-ban 10., a Magyar Nagydíjon 5. lett.
A csapat számára a hétvégén következik a hazai verseny, a Japán Nagydíj, de a gyors szuzukai pályán megint nem lesz sok esélyük. 

Kommentek

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.