F1: Vettel-győzelem, összeomlás Hamiltonnál

Forma-1 Szingapúri Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.20. 16.08

A ferraris Sebastian Vettel győzelmet aratott a Forma-1-es Szingapúri Nagydíjon, mögötte a Red Bull-os Ricciardo, valamint Räikkönen ért be. A címvédő Hamilton kiesett.


Sebastian Vettel rajt-cél győzelmet aratott a 2015-ös Szingapúri Nagydíjon, megszerezve idei harmadik győzelmét. A Ferrari örömét Kimi Räikkönen fokozta, aki a harmadik helyen futott be a másik vörös autóval ? tempója elmaradt csapattársáétól. A második helyet a Red Bull-os Daniel Ricciardo szerezte meg, ahogy a szombati időmérő edzésen is, így a 2014-es futam után ezúttal is dobogóra állhatott.
Vettel magabiztosan uralta a versenyt, még az is belefért a taktikába, hogy szándékosabb lassabban hajtson, mint tudott volna, hogy magára húzza ellenfeleit, kinyírva azok gumijait és kímélve sajátjait. Ám amikor kellett, a leggyorsabb volt a pályán. Ez a német világbajnok negyedik szingapúri, pályafutása 42. győzelme, amellyel az örökranglistán megelőzte Ayrton Sennát, a 3. helyre lépett fel.


A biztonsági autó által kétszer is megszakított versenyen (egyszer még néző is járt a pályán), meglepetésre a Mercedes idei teljesítményéhez képest gyengén szerepelt, Lewis Hamilton műszaki miatt kiesett, Nico Rosberg pedig negyedikként zárt.
Nemcsak a Red Bullok mentek remekül (Danyiil Kvjat 6. lett), de a Torol Rossók is, hiszen a 8. és 9. helyet szerezték meg. Bár a futam végén a csapat azt kérte Max Verstappentől, hogy engedje el Carlos Sainzot, a holland nem tette meg.
Mindkét McLaren-Honda kiesett az izgalmas, eseménydús futamon.
Így zajlott a futam
Sötétben, lámpafénynél, de meleg időben (29 fokos levegő- és 36 fokos aszfalthőmérséklet) sorakoztak fel az autók a rajtrácsra a 2015-ös Forma-1-es idény 13. fordulója, a Szingapúri Nagydíj előtt.
A Mercedes meglepő gyengélkedése és saját kiemelkedő köre miatt a pole-ba a ferraris Sebastian Vettel állt fel, mellé volt csapattársa, a Red Bull-os Daniel Ricciardo állt, mögöttük pedig Kimi Räikkönen és Danyiil Kvjat sorakozott. A címvédő Lewis Hamilton az 5., Nico Rosberg a 6. helyről várta a startot. Utánuk a williamses Valtteri Bottas, a Toro Rossó-s Max Verstappen, Felipe Massa és a lotusos Romain Grosjean volt a top10-ben.


A korábbi kétszeres szingapúri győztes, Fernando Alonso a 12. rajtkockába állt fel a McLaren-Hondával.
Az első etapra kivétel nélkül mindenki a szuperlágy keverékű Pirellit választotta. A háromkiállásos stratégia volt az elméleti legjobb választás, de a valószínű biztonsági autós szakaszok miatt a két kiállás is valószínű volt.
A lámpák kialvása után Vettel simán megőrizte az első helyet, mögé besorolt Ricciardo, Räikkönen, Kvjat, Hamilton, Rosberg, Bottas, a Verstappen lefulladása miatt egyet előrelépő Massa, valamint a két Force India Hülkenberg és Perez sorrendben. Grosjean visszaesett a 12. helyre, a Toro Rosso hollandja a bokszutcából az első kör végén tudott kihajtani a pályára.


Az első körökben nem történt pozícióváltás, Vettel pedig jó ütemben lépett el az üldözőktől.
A kerékcseréket a 10. körben kezdte Gorsjean, egy körrel később Alonso, Sainz, Ericsson és Pastor Maldonado is érkezett, Sainz csúnyán rajtavesztett, meg kellett várnia a Lotust és a Saubert, elveszítette Alonsót. A mclarenes spanyol sem járt jól, az elévágással Grosjean a közelébe került, a már melegebb gumikkal pedig meg is előzte a visszatérő kétszeres bajnokot.


A 13. körben jött Kvjat, Massa, de a pályára visszatérő brazil veterán nagyon sietett, a bokszutca kijáratánál oldalról felöklelte a szűken forduló Hülkenberget, aki a falban végezte. A baleset okozásáért a stewardok a Japán Nagydíjra háromhelyes hátrasorolást osztottak ki a németnek. 
Virtuális biztonsági autót (VSC) hirdettek, Vettel, Ricciardo és Räikkönen is cserélt, mindannyian szuperlágyat kaptak. Jenson Button is kint járt, de a jobb elsőjének anyája a beszorult, fél percig állt a bokszban.
A cserék után a sorrend Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Hamilton, Rosberg, a VSC-vel két helyet bukó Kvjat, Bottas, Perez, Nasr és Grosjean volt a top10-ben, Massa a 15. körre újra kiment a bokszba, felvette a lágyakat.
Ugyanakkor beküldték a valódi biztonsági autót, a takarításhoz nem volt elég a virtuális változat.
A safety car a 19. körre engedte el a mezőnyt, Vettel jól lépett el, Ricciardo nem fenyegette az újrarajtolásnál, hátrébb sem történt pozíciócsere. A Ferrari németje taktikusan, szándékosan kimérten vezetett, Ricciardót harapófogóban tartotta az olasz csapat, előzni nem volt képes, lemaradni Räikkönen miatt nem volt lehetősége, a gumikat gyilkoltatták vele.
Hamilton a 26. körben a rádión azt jelezte, hogy elszállt a hajtás, Rosberg, majd Kvjat, Bottas, Perez, Nasr, Alonso, Button is elment a lelassult angol mellett, míg a a csapat igyekezett valami megoldást találni.
Közben Massánál is probléma akadt a sebességváltóval, a 31. körben a csapat a verseny feladására utasította.
A sorrend féltávnál: Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Rosberg, Kvjat, Bottas, Perez, Nasr, Alonso és Button volt a pontszerző helyeken.
Hamilton a 32. körben már arra kérte a csapatot, hogy inkább óvják a motort, hadd álljon ki, mert úgyis csak egyre hátrébb csúszik. A Mercedes ekkor még nem hagyta jóvá a felvetést, két körrel később viszont feladták, a kétszeres korábbi győztes kiesett, beállt a garázsba.
Ugyanakkor ért véget Fernando Alonso versenye is, sebességváltó-hiba miatt betolták a bokszba.
Az élmezőnyből Kvjat a 35. körben vette fel utolsó szettjét, utána Perez és Nasr is követte, a pályára visszatérő mexikói pedig azzal a lendülettel meg is előzte a még használt gumikon haladó Grosjeant, miközben Kvjat az akkor 6. helyen álló Buttont utasította maga mögé.
A 37. körben botrányos körülmények között jött be a biztonsági autó, ugyanis a pálya szélén egy rövidnadrágos ember kóricált, aki aztán magától visszamászott a kerítés túloldalára.
A safety car-szakasz alatt az élmezőny jelentős része kereket cserélt, mindenki készült az utolsó, mindent eldöntő etapra. A biztonsági autó a 42. körre engedte el a mezőnyt újra.
Az újrarajtolás előtt a sorrend Vettel, Ricciardo, a rossz pozícióban maradt újonc, a manoros Rossi, Räikkönen, Rosberg, Bottas, Kvjat, Perez, Maldonado és Button volt. Az amerikai az első kanyar bukóterében állt félre, hogy elengedje a többieket.


Hátul Rossi körül pörögtek az események, Maldonado csatázott Buttonnal, kétszer is összeértek, Button első szárnyvége letört, ami ripityára is tört, újra törmelék került a pályára. A mclarenes veterán ki is ment a bokszba új szárnyért. Maldonado az incidens után szétesett, Verstappen és Sainz is megelőzte.
A 43. körtől a két Toro Rosso-pilóta ért fel Grosjean nyakára, előbb Verstappen, majd Sainz is legyűrte.
Az élen statikus volt a sorrend, Vettel vezetett, Ricciardo néha közelebb került, néha visszaesett, de csak tizedekkel pingpongoztak.


A McLarennél az 52. körben értesítették Jenson Buttont, hogy a sebességváltó hibája miatt fel kell adnia a futamot.
Az 54. körben Felipe Nasr, majd Marcus Ericsson is elkapta Maldonadót, a 11-12. helyre léptek fel. A venezuelai az utolsó 6 körre friss szuperlágyakat is vett fel.
Nasr a 60. körben ért fel az utolsó pontszerző helyre, amikor a kopott gumikon hibázó Grosjean kicsúszott a kanyarban.
Verstappent az utolsó előtti körön a csapattárs Sainz elengedésére utasították a rádión, de a holland tini határozott “Nem!”-mel válaszolt. 
Vettel az utolsó körökben senkitől sem zavartatva húzta be harmadik idei, pályafutása 42.  győzelmét, amellyel Ayrton Sennát megelőzve az örökranglista 3. helyére lépett fel. Mögötte Ricciardo hozott 2. helyet a Red Bullnak, a Ferrarinál pedig Räikkönen 3. pozíciója tette teljessé az örömöt.
A 4. helyen beérő Rosberg 12 ponttal 41 egységre csökkentette  lemaradását Hamiltonhoz képest. A további pontokon a williamses Bottas, a Force Indiá-s Perez, a két Toro Rosso-versenyző, Verstappen és Sainz, valamint a sauberes Felipe Nasr osztozott.
A világbajnokság a jövő hétvégén a Japán Nagydíjjal folytatódik.
F1: Vettel-győzelem, összeomlás Hamiltonnál 1

Kommentek

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.