F1: Félreértésből lett műbotrány a Toro Rossónál

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.20. 17.25

A Toro Rossónál nem lesz ügy abból, hogy a Szingapúri Nagydíjon Max Verstappen nem engedelmeskedett a csapatutasításnak.

A nyolcadik helyen haladó Max Verstappent a Szingapúri Nagydíj utolsó köreiben kérték arra, hogy engedje maga elé a néhány körrel frissebb gumikon lévő csapattársát, Carlos Sainzot, ami már a közvetítésben is értelmetlen kérésnek tűnt. Verstappen nagyon határozott “nemmel” válaszolt a kérésre, amit hiába ismételtek meg, nem engedelmeskedett.
Mint utóbb kiderült, a Toro Rosso valami olyasmit szeretett volna eljátszani, mint a Red Bull Monacóban: Sainz előremegy, és ha nem boldogul Sergio Perezzel, az utolsó kanyarok valamelyikében visszaadja a pozíciót Verstappennek.
A probléma abból adódott, hogy egyrészt el sem magyarázták Verstappennek, mi az elképzelés, és egyébként sem tűnt nála sokkal gyorsabbnak a spanyol.
“Jött egy kérés, hogy engedjem el Carlost, pedig az egész versenyen kiváló volt a tempóm, mindenkitől elhúztam a középmezőnyben” – mondta Verstappen. “Aki elém került, azt utolértem, semmi ok nem volt rá, hogy elengedjem. El sem magyarázták nekem, hogy miért kellett volna ezt tennem.”
Egyetértett a csapatfőnök Franz Tost is. “Carlosnak frissebb gumijai voltak, így valóban gondoltunk arra, hogy próbálkozhatnánk egy helycserével” – fogalmazott Tost. “De aztán Carlos nem volt elég gyors, túl messze volt, Maxnak teljesen igaza volt. Látta, hogy a csapattársa nincs elég közel, és ő sem tudná megelőzni Perezt.”
“Carlos három-öt tizeddel folyamatosan le volt maradva, a helycseréhez közelebb kellett volna lennie. Biztos, hogy ő sem tudta volna megelőzni Perezt.”
Sainz egy kicsit csalódott volt az eset miatt. “Sportszerű vagyok, visszaadtam volna a pozíciót, ha nem tudok elmenni” – így a spanyol. “A Red Bull ugyanezt csinálta Monacóban, engem akkor lenyűgöztek ezzel a sportszerű csapatmunkával, legalább megpróbálhattuk volna mi is.”
“Ha nem járok sikerrel, Max ugyanúgy nyolcadik, én kilencedik, semmi probléma. Úgy éreztem, sikerülhetett volna az előzés, de az ő döntése. Az idén már háromszor-négyszer elengedtem, ő egyszer sem engem, ez egy kicsit fáj. Egyébként jól kijövünk, csak akkor leszünk ellenfelek, ha felvesszük a bukósisakunkat.”

Kommentek

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

Így vezet villanyautót egy ralilegenda

Rauno Aaltonen a ballábfék pápája, aki még most, 79 évesen is tudja, mitől döglik a légy. A legendás MINI-s pilótát felkérte a BMW, ugyan fusson már egy kört az i3-mal, és ő megtette.

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Nissan GT-R Track Edition: Köztes megoldás

A Nissan GT-R Track Edition a Nismo adottságait párosítja kisebb motorteljesítménnyel; a modell új piacra lépése jó apropó, hogy ismét elcsámcsogjunk részletein.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.