F1: A Pirelli megkapta, amit annyira akart

Kétnapos teszt lesz Abu-Dzabiban

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.20. 10.00

A Pirelli hosszú huzavona után végül átnyomta a Stratégiai Munkacsoporton az akaratát, az Abu-Dzabi Nagydíj után kétnapos tesztet tartanak a csapatok.

A Pirelli régóta hajtogatja, hogy a megfelelő felkészülés érdekében több tesztre lenne szüksége, a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj után a 2016-ra szánt új ultralágy keverékét szerette volna tesztelni. Kezdetben nem támogatták az elképzelést a csapatok, költségvetési és repülőjegy-foglalási okokra hivatkoztak, a Stratégiai Munkacsoport (Bernie Ecclestone és az FIA szavazatával együtt) azonban végül egyhangúlag támogatta a javaslatot.
Az Abu-Dzabi Nagydíj után kétnapos tesztet rendeznek, és megállapodás született arról is, hogy januárban újabb gumiteszt lesz. Ezt a franciaországi Paul Ricardon tartják fellocsolt pályán, az eső- és intermediate gumik tesztelésére.
Téma volt a 2017-es felkészülés is, amelyben az első abroncsok szélessége 80, a hátsóké 100 milliméterrel nő, erre a jelentős változásra hat darab, egyenként háromnapos teszttel szeretett volna felkészülni a Pirelli.
Ez első körben sok volt a csapatoknak, kompromisszumként négy kétnapos tesztet javasoltak, ez tíz tesztnapot jelentene a Pirelli által kért 18 helyett. Ebben a kérdésben még további egyeztetések lesznek.

Kommentek

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.