F1: A Volkswagen veszi meg a Red Bull-csapatokat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.19. 08.00

Úgy tűnik, a Red Bull csapatok a következő két évre Ferrari-motorokra váltanak, de 2018-ban már a Volkswagen valamelyik márkája veszi át az alakulatokat.

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz azt mondta, egyelőre meglesznek a Ferrari motorjaival, de a pletykák már arról szólnak, hogy az osztrák milliárdos 2018-ra átadja csapatait a Volkswagen-konszernnek.


Az osztrák ORF-nek nyilatkozva Mateschitz megerősítette, hogy 2015 végén búcsút intenek a Renault-nak, és hogy rövid távon a Ferrariban találnak partnert:
“A motorpartnerünktől az idény végén válunk el, közös megegyezéssel. Nincs értelme a közös munka folytatásának. Nem az 5-6. helyre hajtunk a bajnokságban, tehát új motorra van szükségünk. A következő 2-3 évre a Ferrari elfogadható megoldást jelentene” – mondta, hangsúlyozva, hogy az üzlet azért még nem köttetett meg.
A kérdésre, hogy véleménye szerint mennyire lehetnének versenyképesek az olaszok erőforrásával, így felelt: “Ha a gyári csapat Sebastiannal nem képes megszerezni a bajnoki címet, akkor kliensként mi sem leszünk majd képesek. De ott lehetünk a rajtrács első három sorában és aztán a dobogón.”
Mateschitz figyelmeztetett arra is, hogy amíg nem írják alá a dokumentumokat, nem válik biztossá a 2016-os motor sorsa, addig a Red Bull Forma-1-ből való teljes kiszállása is a lehetőségek között van: “Ha távozunk, az alkalmazottaink akkor sem válnak munkanélkülivé, kerítenénk nekik más feladatot.”
Az Audi, a Porsche vagy a Bentley lenne az F1-be való


A pletykák, találgatások alapján úgy tűnik, hogy hosszabb távon mindenképp a kiszállásban gondolkodik Mateschitz. 
A héten újra erőre kapott a Volkswagen/Audi  beszállását illető híresztelés, Szingapúrban az általában jól értesült Eddie Jordan a BBC-n azt állította, hogy Mateschitz és a VW-vezér Martin Winterkorn már megegyezett, a német autóipari óriás 2018-ra átveszi a Red Bull-csapatokat, saját F1-es motorját teszi az autókba, az energiaital-gyártó pedig szponzorként marad majd. 
A Volkswagen szombaton nem kívánta kommentálni “a spekulációkat”.

Kommentek

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az ebay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.