F1: A Mercedes sokkban, Hamilton kínjában röhög

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.19. 16.45

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint elemezni kell, hogyan eshetett ennyire vissza az istálló teljesítménye Szingapúrban. Lewis Hamilton nem számít csodára.

A Szingapúri Nagydíj időmérőjén zsinórban 23 futam után megszakadt a Mercedes pole-sorozata, így nem sikerült megdöntenie a csapatnak a Williams 24-es rekordját (1992-1993). Lewis Hamilton zsinórban hét pole és 20 első rajtsoros indulás után lett ötödik, vagyis nem tudta beállítani Ayrton Senna nyolcas rekordját.
A Mercedes megdöbbentő különbséggel, 1,4, illetve 1,5 másodperces hátránnyal szorult a harmadik sorba, aminek egyelőre nem tudja az okát a csapat.


“Ez egy igazi pofon, de olykor szükség van ilyenekre” – mondta Toto Wolff csapatfőnök. “Van leszorítóerőnk, van jó motorunk, de ha ezt nem tudjuk átvinni a pályára, ott valami gond van.”
“Elemeznünk kell, hogy mit rontottunk el. Feladni soha nem szabad, de csodát sem várhatunk. Ötödikek és hatodikak vagyunk, a hosszú etapjaink sem voltak jók tegnap. Realistának kell maradnunk.”
Hamilton sem számít fordulatra. “Tegnap a Red Bullok hihetetlenül gyorsak voltak a hosszú etapokon. Kétlem, hogy holnapra bármit is ki tudnánk találni” – mondta az ötödik helyről induló címvédő.
“A gumikat egyszerűen képtelenek voltunk rendesen felmelegíteni. Úgy éreztem, a tapadás rendben van, de mások egy másodperccel gyorsabbak tudtak lenni nálunk.” Hamilton kínjában mosolyogva annyit tett még hozzá, hogy “izgalmas volt” úgy résztvennie egy időmérőn, hogy küzdenie kellett.
Nico Rosberg szerint a Mercedes már pénteken elrontotta a hétvégét. “Annyira dominánsak voltunk az elmúlt időben, hogy eltartott egy ideig, amíg tudomásul vettük, hogy most valami hiányzik” – értékelt a német. “Megmagyarázhatatlan ez a nap, egyszerűen nem volt tapadás. A győzelemről nem álmodhatunk, nem tudjuk megverni a Ferrarit és a Red Bullt.”
Niki Lauda szerint a gumiknak és az előírt guminyomásoknak semmi közük a Mercedes szenvedéseihez. “A guminyomás pont ugyanolyan, mint bármikor” – mondta Lauda. “Monzában a spái történések miatt emeltek egy kicsit, de most pont ugyanakkora a nyomás, mint Monte-Carlóban. Ennek biztosan semmi köze a problémáinkhoz.”
A Mercedes a Twitteren azt írta, “nem az a lényeg, hogyan kerül valaki a padlóra, csak az számít, hogyan kel fel onnan. A munka most kezdődik…”

Kommentek

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.