F1: A Mercedes bukhatja az időmérőt

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.19. 07.40

Lewis Hamilton szerint a Ferrari és a Red Bull a Mercedes előtt jár a lassú szingapúri pályán. A Red Bull számított a jó eredményre.

A Szingapúri Nagydíj első edzésnapját az élen záró orosz Danyiil Kvjat Forma-1-es pályafutása során első ízben volt leggyorsabb egy edzésen, de a pénteki eredmény ellenére nem bízta el magát. 


“Számítottunk rá, hogy ezen a pályán jól megy majd az autó, hiszen nem nagyon vannak egyenesek” – mondta Kvjat. “A délután egyáltalán nem tűnt rossznak, biztató a tempónk. Az első edzésen nem mentem sokat, így nagyobb kihívás volt a második edzés, talán egy kicsit meglepő is volt, hogy milyen hamar megfutottam a leggyorsabb kört, de valahogy rögtön jónak éreztem az autót.” 
“Jó érzés először megnyerni egy edzést, azonban mindegyik csapat keményen dolgozik majd, meglátjuk, holnap mi lesz a helyzet. Nincsenek előzetes elvárásaim holnapra.”
A harmadik helyen végzett Daniel Ricciardo is óvatosan beszélt. “Mindkét edzés jól ment ma, a szuperlágyas gyors körömön egy kicsit forgalomba keveredtem, de tudjuk, hogy ezen a hétvégén jó esélyeink lehetnek” – nyilatkozta az ausztrál. 
“De arra számítunk, hogy az ezüst és a vörös autók holnap belehúznak. Remélhetőleg mi is meg tudjuk őrizni a mai tempót, és a rajtrács elejébe kvalifikálhatunk.”


A Ferrarit Kimi Räikkönen képviselte előkelőbb helyen, a finn Kvjat mögött, Ricciardo előtt fejezte be a napot. “Sima edzés volt, a szokásos dolgokat vittük végig, és nagyjából minden rendben működött” – értékelt a finn. 
“Mindig van min javítani, de összességében jól viselkedett az autó. Ahogy mindig, a Mercedes megint erős lesz szombaton, és a Red Bull is gyorsnak tűnik itt, de ez még csak a pénteki nap volt, nem lehet következtetéseket levonni a köridőkből.”
A kétszeres szingapúri győztes Sebastian Vettel (5.) is úgy sejti, hogy a pénteki “botlás” után a hétvége további részében erősebb lesz a Mercedes. “Jó napunk volt, az autó jól viselkedett, de szerintem még javulhatunk” – kezdte Vettel. 
“Nem voltam teljesen elégedett a rövid etapjaimmal, az időmérőre mindenképp javítanom kell még egy kicsit. A versenytempó alapvetően jónak tűnt. Nem tudom, mi volt velük ma, lassúnak tűntek, de a Mercedes is gyors lesz, biztos vagyok benne, hogy holnapra fordítanak. Tudjuk, hogy a Mercedes-motoros csapatok nem mindig mutatják meg pénteken, hogy mit tudnak, szóval majd meglátjuk. Ahogy számítani lehetett rá, a Red Bull is elég gyors itt.” 


Lewis Hamilton viszont egyelőre úgy érzi, nem elég erős a Mercedes. “Nem volt problémánk, egyszerűen gyorsak voltak a többiek” – vélekedett Hamilton. “Ez mindig olyan verseny, ahol szorosabbá válik minden, kisebbek a különbségek. Most annyival közelebb vannak, hogy talán előttünk is járak.”
“Csak tesszük a dolgunkat, nincs semmi különleges célunk. Olyan keményen nyomjuk, amennyire csak tudjuk, a riválisok egyelőre gyorsak, de holnap új nap lesz.”
Nico Rosberg rossz irányba ment a beállításokkal. “Egy kicsit eltévedtem ma, de sokat tanultam” – ismerte el a német. “Holnap könnyedén rendbe tudjuk majd tenni a dolgokat. Nem végeztünk ma igazán jó munkát, a többiek gyorsak voltak, szóval minden összejött. Úgy tűnik, a Ferrari, a Red Bull és mi harcolunk majd a pole-ért.”
“Nem vagyunk elégedettek a mai teljesítménnyel” – tette hozzá Toto Wolff csapatfőnök. “Nem sikerült igazán munkára bírni a gumikat sem a gyors körökön, sem a hosszabb etapokon. A Red Bulloktól láttunk pár elképesztő kört, szóval alaposan végig kell gondolnunk, hogy most mi is a helyzet.”


Pénteken egy újonc is bemutatkozott, a Manornál először vezette az autót Alexander Rossi. Az amerikai az első edzésen kicsit odacsapta az autót, de elégedett volt. “Kár, hogy egy kis hiba elhomályosította, hogy egyébként nagyon pozitív első napom volt a csapattal” – így Rossi. “A balesetig mindennel nagyon elégedett voltam, utána a srácok remek munkát végeztek a javítással.”
“A szuperlágyakon nem tudtam körözni, szóval lesz dolgom a harmadik szabadedzésen, de igyekszem a pozitívumokra koncentrálni.”
A McLaren kísérletezett pénteken, Fernando Alonso frissebb hajtásváltozatot és másféle aerodinamikai csomagot használt, mint Jenson Button, egy másodperccel gyorsabb is volt nála. De szenzáció nem várható. “Az első három csapat, vagyis a Ferrari, Red Bull és Mercedes nagyon gyors” – fogalmazott Alonso. 
“Mögöttük elég szoros a mezőny, bármi lehet. Elsősorban a pálya jellegén múlik, hogy közelebb vagyunk az elejéhez, Szingapúr jobban fekszik nekünk, és ezt az esélyt ki is kellene használnunk.”

Kommentek

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.