Néhány óra múlva megkezdődik a körözés Szingapúr utcáin, hiszen a hétvégén következik a 13. forduló, szezon egyik legkeményebb versenyeként leírható futam, a Szingapúri Nagydíj.


A Forma-1 történetének első éjszakai, lámpafényes versenye, a Szingapúri Nagydíj már hét éve, 2008-ban mutatkozott be, de a hagyományosan a monszunidőszak végét jelentő szeptember második felére eső időpont ellenére sosem esett még a futamon, idén ellenben komoly fenyegetést jelentett a szmog. A szumátrai erdőégetések miatt az egész térséget ellepte a füstös, kormos levegő, azonban a hétvégére sokat javult a helyzet, szinte kizárt, hogy az F1 eseményeit megzavarja a dolog. 
2014-re a nyomvonal egy részét újraaszfaltozták, a tapadás utcai pálya lévén persze így sem ideális, idénre pedig a nyomvonalon is változtattak valamelyest, a 10. és 13. kanyar között, a mezőny a híd bal oldalán megy majd végig. Az első kanyar bukóterébe bójákat helyeztek el, megnehezítve ezzel a pályalevágást.


A Pirelli a hagyományosan gyenge tapadású, kismillió “derékszögű” kanyarral tűzdelt helyszínre Monacóhoz és a Hungaroringhez hasonlóan a két leglágyabb keverékét, a lágyat (sárga) és a szuperlágyat (piros) viszi, a spái és monzai gumiproblémák után pedig még pontosabb és világosabb irányelveket szab az abroncsok nyomását és dőlésszögét illetően. 
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA)  Szingapúrban is két DRS-zónát jelöl ki: az első a szokott helyen, az 5-östől 7-es kanyarig tartó részen, a Raffles Boulevardon. A mérőpontot a 4-es kanyarnál jelölték ki, 48 méterrel a kanyar előtt. A második DRS-zóna a célegyenesben lesz, mérési ponttal a 22-es kanyar bejáratánál.
Hamilton 2014-es pole-köre
A falak közelsége, a kanyarok jellege miatt a futamon szinte garantált a baleset és emiatt a biztonsági autó pályára lépése, így a verseny igen hosszúra nyúlhat, az embert és gépet próbáló körözés könnyedén eljuthat az időlimitig, a 61 kör helyett a kétórás határ vethet véget a futamnak.
Bár 2011-13 között Sebastian Vettel zsinórban háromszor nyert a villanyfényes versenyen, a Mercedes és Lewis Hamilton idei formáját látva természetesen a Mercedes angoljának áll a zászló, aki ha győz, komoly mérföldkőhöz érkezik.
Hamilton bálványa köztudottan az 1994-ben elhunyt háromszoros világbajnok Ayrton Senna, aki 161 futamos pályafutása alatt 41 versenyt nyert meg. A címvédő most vasárnap érkezik a 161. Forma-1-es nagydíjához, és éppen 40 győzelemnél jár. Azt mondja, a hétvége előtt nem tudott a statisztikáról, de készen áll “átvenni a stafétát” a brazil legendától.


“Gyerekkoromban azt tűztem ki célul, hogy elérjem Ayrton eredményeit. A legutóbbi futam után tudtam meg, hogy hány versenynél tartok és mennyit nyertem meg, és hogy ez majdnem egybevág Ayrton pályafutásával. Komolyan, szinte el sem hittem, furcsa, hogy így alakult a kilenc évem. Nyilván egészen elképesztő érzés, hiszen kisgyerekként erre vágytam. Vagy összejön, vagy nem, így is, úgy is nagy kihívás vár rám, de már azért is hálás vagyok, hogy itt van előttem a lehetőség” – mondta pár napja egy szponzori rendezvényen.
“Nem úgy vágok neki a hétvégének, hogy oké, ha most nyerek, akkor egyenlő lettem Ayrtonnal. Mindegy is, hogy ezen a hétvégén sikerül vagy később, előbb-utóbb ugyanannyi győzelmem lesz, mint neki. De ha Ayrton folytathatta volna, akkor még sok-sok versenyt és bajnoki címet nyert volna, szóval inkább úgy gondolok erre, hogy innen átveszem a stafétát és viszem mindkettőnk helyett, hogy még több győzelmet hozzak magunknak” – magyarázta a brit Sky Sportsnak csütörtökön.
Ilyen volt a tavalyi verseny


Tegyük hozzá, hogy Hamiltont már ketten is megelőzték Senna beérésével, Sebastian Vettel négyszeres világbajnokként az idei Magyar Nagydíjon 147. futamán érte el a 41-es határt, Michael Schumachernek pedig mindössze 142 indulás kellett a 41 győzelemhez, 2000-ben, az Olasz Nagydíjon fogta be a brazilt, igaz, ő akkor még “csak” kétszeres bajnok volt, pont, mint a Mercedes címvédője most.
Európától ugyan messze esik a délkelet-ázsiai városállam, de az esti-éjszakai menetrend miatt számunkra mégsem lesz nagy különbség: a szombati időmérő 15 órakor, a vasárnapi verseny a szokásos időben, 14 órakor kezdődik.  
F1: Hamilton átveszi a stafétát Sennától? 1