A Red Bull még távozhat a Forma-1-ből

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.18. 16.05

Bár a legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy a Red Bull-csapatok a Renault-ról Ferrari-erőforrásokra váltanak 2016-ra, az energiaital-gyártó kiszállása is valós lehetőség.

A Renault vezérigazgatója, Carlos Ghosn a Frankfurti Autószalonon kerek perec kijelentette, hogy a francia gyártó felhagy a Forma-1-es motorszállítói részvétellel, vagy gyári csapatot indítanak, vagy kiszállnak a sportágból.
A Renault idén a Red Bullnak és a Toro Rossónak szállít, és erre elvileg 2016-ra is szerződésük van, de nyílt titok, hogy a korábbi válásról tárgyalnak. A Red Bull-alakulatok valószínűleg a Ferrari kliensei lesznek, de Szingapúrban a Red Bull Racing főnöke, Christian Horner hangsúlyozta, hogy náluk is opcióként szerepel a távozás, ha nem jutnak versenyképes erőforráshoz:


“Egyértelmű, hogy jelenleg két versenyképes erőforrás van a Forma-1-ben, nem kell mondanom, hogy melyik kettő. Az is világos, hogy közülük az egyik (a Mercedes – a szerk.) nem fog nekünk motort adni, szóval egy opció marad (a Ferrari – a szerk.), de ha az sem elérhető valamiért, akkor ahogy Dietrich (Mateschitz, tulajdonos) már korábban is mondta, megkérdőjeleződik a részvételünk. Dietrich úgy van vele, hogy vagy versenyképes motorunk lesz, vagy semmilyen.”
“Fennáll a lehetősége, hogy nem leszünk a rajtrácson, ezt nem szabad elbagatellizálni. Ha nincs motor, akkor tologatni nem fogjuk az autót. Felnőtt döntésekre van szükség a jelenlegi helyzetben, meggyőződésem, hogy pár héten belül tisztább lesz a kép.”
Horner szerint részükről logikus, hogy szabadulni akarnak a Renault-tól:
“Figyelembe kell venni, hogy a bajnokságban való visszaesés jelentős bevételkieséssel is jár. A legfontosabb, hogy versenyképes erőforrásunk legyen, és ha rövid távon rosszul is járunk, a hosszú távú haszon a lényeg. Meglátjuk, mit akar a Renault, még tárgyalnunk kell  velük. Pillanatnyilag 2016-ra szóló szerződésünk van velük.”
Csütörtökön a Red Bull korábbi versenyzője, a négyszeres bajnok Sebastian Vettel kritikus volt egykori csapatával, másokkal együtt úgy véli, a Red Bull nem értékelte eléggé a Renault munkáját, “elfelejtették”, hogy miket ért el a francia gyártó az F1-ben. Horner erre is reagált.


“Kilenc éve vagyunk a Renault-val, és ez alatt a 9 év alatt nagyjából 150 millió euróval járultunk hozzá a projekthez. Sajnos láthattuk, hogy az új szabályrendszerben a Renault lemaradt, a vásárlóként pedig más terméket kell keresni, ha az aktuális nem válik be. Olyan türelmesek voltunk, amennyire csak lehetett, de nem engedhetjük meg, hogy további veszteségeket okozzon nekünk a jelenlegi erőforrás.” 

Kommentek

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.