A Manor Marussia szerdán bejelentette, hogy a Szingapúri Nagydíjon pilótát cserél, az idény eleje óta vezető Roberto Merhi a kispadra kerül, helyére az amerikai Alexander Rossi ül, a spanyol csak Oroszországban és Abu-Dzabiban lép már pályára.


Merhi egyébként csak Szingapúrban tudta meg, hogy mostantól nem ő vezet.
“Amikor hétfőn megérkeztem a repülővel, a csapat tájékoztatott, hogy a maradék hét fordulóból ötben Rossi vezet helyettem. A jövő évről egyelőre nem tudok semmit, természetesen a Forma-1-es versenyzői ülés a elsődleges cél, de manapság ahhoz nagyon kell a pénz, azt pedig nem könnyű szerezni” – nyilatkozta a spanyol, hozzátéve, hogy kezdettől fogva nem lehetett benne biztos, hogy végigcsinálja a szezont.
“Az idény elején a Manor lehetőséget adott nekem a versenyzésre, de nem tudhattam, meddig tart majd. Azért lehúztam 12 futamot, ami szép teljesítmény. Lehetőséget kaptam, amit szeretnék is megköszönni, és azt is tudom, hogy a csapat hosszú távú érdekeinek megfelelően kellett dönteniük.” 
Míg Merhi félig-meddig csalódottan üldögélhet a garázsban, kaliforniai utódja természetesen nagyon örül, hogy végre bizonyítási lehetőséget kap a Forma-1-ben, igaz a jövőre belépő amerikai csapatnál, a Haasnál egyelőre nem számolnak vele.


“Hogy őszinte legyek, nem tudom, mi lesz 2016-ban. Igyekszem most megmutatni, hogy nagyon is van helyem az F1-ben, hogy minden tekintetben megfelelek. Az egyetlen szuperlicenccel, és mostantól versenytapasztalattal is rendelkező amerikaiként azért szól néhány dolog mellettem, de hogy lesz-e belőle valami, majd meglátjuk.” 
“A célom a rendes versenyzői szerződés, és akármilyen lehetőség is adódik, két kézzel fogom megragadni. Remélem, hogy az előttem álló öt futamon megmutathatom, hogy van keresnivalóm a Forma-1-ben. Eddig pontosan a versenyzési lehetőség hiányzott az F1-es továbblépésemhez” – mondta a 2012 óta tesztelőként a Caterhamnél és a Marussiánál is megfordult pilóta.
Rossi egyébként az 53-as rajtszámot választotta magának, és hogy miért? Itt a válasza: