F1: Massa nem lehetett boldog a Ferrarinál

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.15. 12.30

Felipe Massa azt mondja, egyáltalán nem bánja, hogy távoznia kellett a Ferraritól 2013 végén, az olasz csapatnál nem érezte jól magát.

Felipe Massa a Ferrari egyik leghosszabb ideig szolgáló versenyzője volt, 2006-ban még Michael Schumacher csapattársaként került oda, majd Kimi Räikkönen és Fernando Alonso mellett is jó pár évet lehúzott, mielőtt 2013 végén a Williamshez igazolt volna.


A brazil pilóta 2008-ban kis híján bajnok is lett az olasz csapattal, de sokak szerint 2009-es hungaroringi balesete után már nem volt olyan versenyképes, ezért is ejtették végül. Massa a Williamsnél az elmúlt másfél idényben másodvirágzásba kezdett, és azt állítja, a legkevésbé sem bánja, hogy otthagyta a legendás alakulatot:
“Mondjuk úgy, hogy a megfelelő időben megfelelően léptem. Ideje volt a változtatásnak. A ferraris történetem szép, intenzív, őszinte volt, ahogy a Monzában kapott ünneplésem is mutatta. De ideje volt, hogy újra fontosnak érezhessem magam” – mondta az olasz La Repubblicának adott friss interjújában.
Massa szerint Fernando Alonso 2010-es szerződtetése után ő szép lassan a háttérbe szorult az olasz csapatnál.


“Igen, kezdetben ott is fontos voltam, de aztán Fernando érkezése után megváltoztak a dolgok. Hirtelen azt láttam, hogy már nincs befolyásom a dolgokra, a részletekre. Pedig a Forma-1 a részletekről szól. Változtatni viszont csak befolyásos pozícióból lehet, nekem pedig nem volt már befolyásom.”
“Tényleg, a legfontosabb jel az volt számomra, hogy már nem éreztem magam fontosnak. Elég volt látni, amikor a csapattagok szemébe néztem. Egyszerűen nem lehettem boldog ott.” 
A brazil veterán szerint a Ferrari hozzáállása “hibás” volt az Alonso-korszakban, ugyanakkor önmagával szemben is kételyei voltak akkoriban. 


“Sokszor gondoltam arra, hogy nem kellene olyan kedvesnek lennem, lehetnék keményebb, önzőbb. De az embernek önmagával kell elszámolnia. Sok minden történt velem, olyan barátaim voltak, mint a legenda Schumacher és a csodagyerek Bianchi. A Forma-1 két-három korszakát is átéltem, az életem egyik legnehezebb időszakában igazságtalanul bántak velem, amikor (2010-ben a Német Nagydíjon) el kellett engednem a csapattársamat, de sokszor győztem és sokszor volt örömöm a sportágban.”
 
“Sokszor elestem, de mindig fel tudtam állni. Szóval semmin sem változtatnék. Mindig is ugyanaz a Felipe voltam, és ha ebből bajom származott, akkor is sikerült felülkerekednem, jobb emberré és jobb apává válnom.”
A kérdésre, hogy a korábbi kritikusainak üzen-e valamit, így felelt:
“Nem, ugyanis előtt és azóta meg szép dolgokat írtak. A gond a következetlenségükkel van. De ha minden ilyen szélkakasnak üzenni akarnék, a vezetésre nem is maradna időm.”

Kommentek

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

Első vezetés – Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley-másolatért?

A Bentley Continental GT-replika Ford Mustang-alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.