F1: Massa nem lehetett boldog a Ferrarinál

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.15. 12.30

Felipe Massa azt mondja, egyáltalán nem bánja, hogy távoznia kellett a Ferraritól 2013 végén, az olasz csapatnál nem érezte jól magát.

Felipe Massa a Ferrari egyik leghosszabb ideig szolgáló versenyzője volt, 2006-ban még Michael Schumacher csapattársaként került oda, majd Kimi Räikkönen és Fernando Alonso mellett is jó pár évet lehúzott, mielőtt 2013 végén a Williamshez igazolt volna.


A brazil pilóta 2008-ban kis híján bajnok is lett az olasz csapattal, de sokak szerint 2009-es hungaroringi balesete után már nem volt olyan versenyképes, ezért is ejtették végül. Massa a Williamsnél az elmúlt másfél idényben másodvirágzásba kezdett, és azt állítja, a legkevésbé sem bánja, hogy otthagyta a legendás alakulatot:
“Mondjuk úgy, hogy a megfelelő időben megfelelően léptem. Ideje volt a változtatásnak. A ferraris történetem szép, intenzív, őszinte volt, ahogy a Monzában kapott ünneplésem is mutatta. De ideje volt, hogy újra fontosnak érezhessem magam” – mondta az olasz La Repubblicának adott friss interjújában.
Massa szerint Fernando Alonso 2010-es szerződtetése után ő szép lassan a háttérbe szorult az olasz csapatnál.


“Igen, kezdetben ott is fontos voltam, de aztán Fernando érkezése után megváltoztak a dolgok. Hirtelen azt láttam, hogy már nincs befolyásom a dolgokra, a részletekre. Pedig a Forma-1 a részletekről szól. Változtatni viszont csak befolyásos pozícióból lehet, nekem pedig nem volt már befolyásom.”
“Tényleg, a legfontosabb jel az volt számomra, hogy már nem éreztem magam fontosnak. Elég volt látni, amikor a csapattagok szemébe néztem. Egyszerűen nem lehettem boldog ott.” 
A brazil veterán szerint a Ferrari hozzáállása “hibás” volt az Alonso-korszakban, ugyanakkor önmagával szemben is kételyei voltak akkoriban. 


“Sokszor gondoltam arra, hogy nem kellene olyan kedvesnek lennem, lehetnék keményebb, önzőbb. De az embernek önmagával kell elszámolnia. Sok minden történt velem, olyan barátaim voltak, mint a legenda Schumacher és a csodagyerek Bianchi. A Forma-1 két-három korszakát is átéltem, az életem egyik legnehezebb időszakában igazságtalanul bántak velem, amikor (2010-ben a Német Nagydíjon) el kellett engednem a csapattársamat, de sokszor győztem és sokszor volt örömöm a sportágban.”
 
“Sokszor elestem, de mindig fel tudtam állni. Szóval semmin sem változtatnék. Mindig is ugyanaz a Felipe voltam, és ha ebből bajom származott, akkor is sikerült felülkerekednem, jobb emberré és jobb apává válnom.”
A kérdésre, hogy a korábbi kritikusainak üzen-e valamit, így felelt:
“Nem, ugyanis előtt és azóta meg szép dolgokat írtak. A gond a következetlenségükkel van. De ha minden ilyen szélkakasnak üzenni akarnék, a vezetésre nem is maradna időm.”

Kommentek

Vin Diesel máris lebuktatta a brutális Dodge-ot?

A pokolian erős Dodge Challenger csak áprilisban mutatkozik be hivatalosan, de a Halálos Iramban filmek forgatásán már előfordulhatnak álcázatlan példányok.

Érthetetlen dolog történik a magyar utak mellett

A hó alatt sem kanászodhat el a természet, töretlenül folyik a kaszálás az utak mentén.

Az utolsó simításokat végzik a Renault sportkupéján

Idén végre tényleg visszatér az Alpine sportmárka; a Renault középmotoros kalandja alumínium platformra épül.

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.