Bár lassan halad az ügy, a Renault a Lotus felvásárlására készül, hogy újra gyári csapattal induljon a Forma-1-ben.
Az enstone-i alakulatnak jelenleg Romain Grosjeannal és Pastor Maldonadóval is szerződése van 2016-ra, de úgy tudni, hogy a Renault elsősorban Grosjeant szeretné megtartani, a francia pilóta nemzetisége, valamint a Renault-val szoros kapcsolatot ápoló olajcég, a Total jelentette kapocs miatt, az alulteljesítő venezuelai viszont nem olyan vonzó, a szponzora, a venezuelai állami olajvállalat, a PDVSA pedig egyenesen ütközést jelent a Totallal.


“Szerződésünk van a jövő év végéig, szóval akár beszáll a Renault, akár nem, elvileg rendben vagyok. Ha jön a Renault, jól van, remélem, hogy a csapat javára válik! Ha nekik nem kellek, rendben van, ilyen az élet, de a jelenlegi információim épp az ellenkezőjéről szólnak. Szerintem szeretnének velem dolgozni, én így tudom” – magyarázta Maldonado az Autosportnak.
A venezuelai a meglévő szerződése miatt kockázatos helyzetben van, hiszen egyelőre nem tárgyal mással, a pilótapiac azonban “kipöröghet”, mire eldől, a Renault igényt tart-e rá.
“Majd meglátjuk, mi történik a következő pár hétben a csapattal. Egyelőre nem könnyű megmondani, senki sem 100 százalékosan biztos a terveket illetően, nem tudni, jön-e a Renault vagy nem. De semmi különös nincs ebben a helyzetben, ilyen a Forma-1, ez is hozzátartozik a versenyzői munkához. Én egyelőre nyugodt vagyok, biztatóak a jelek. Sok pletykát olvasni a sajtóban, de ezek forrása nem a csapat vagy én.”