F1: Jönnek a másodosztályú motorok?

A sereghajtó adta az ötletet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.11. 09.30

Újabb költségcsökkentési ötlet: a csapatok 2016-ban opciósan az olcsóbb, előző évi motorokat is kérhetnék a gyártóktól.

A 2015-ös idény kezdetére a sír széléről visszarángatott Manor Marussia-csapat a 2014-es autó minimálisan frissített változatával és a Ferrari-erőforrás tavalyi verziójával vágott neki a szezonnak.


A sereghajtónak az utóbbit illetően elég volt a Ferrarival megegyeznie, azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azóta szigorított a szabályokon, 2016-ra már különleges felmentés kellene az előző évi motor használatához, hacsak nem írják át újra a szabályokat…
Ami viszont lehetséges, ugyanis a szabályokat előkészítő Stratégiai Munkacsoport megbeszélésein már felmerült, hogy költségcsökkentési szempontból lehetővé kellene tenni a régebbi motorok használatát, amelyekért a gyártók a 20-30 millió euró helyett kevesebbet kérnének.
“Egy ideje már szó van erről. Alapvetően arról lenne szó, amit idén a Marussia csinál, azaz hogy 14-es motort használnak 15-ben. Valami ilyesmi lenne. Ami a szabályokat illeti, nos, ez az egyik vitatéma” – mondta az Autosportnak a Force India helyettes főnöke, Bob Fernley.
Ha engedélyeznék a “másodosztályú” erőforrások használatát, az nagyban megkönnyebbíthetné a Mercedesszel jelenleg tárgyaló Manor Marussia helyzetét, ugyanakkor a Renault-tól elváló Red Bull-csapatok autóiba is kerülhetnének idei Ferrari-motorok, amelyekkel kisebb fenyegetést jelentenének a gyári csapatra nézve.

Kommentek

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.