Mára egyetlen reális lehetőségnek az tűnik, hogy a Red Bull már az év végén kiadja a Lotus felvásárlásával gyári csapatot indító Renault útját, jövőre pedig – a Toro Rossóval együtt – Ferrari-motorokkal áll rajthoz. A Red Bull ugyan a Mercedes motorjaira hajtott, a Daimler elnöke viszont úgy döntött, az üzlet nem szolgálná a Mercedes érdekeit.
A brazil Globo szerint Bernie Ecclestone-nak is be kellett avatkoznia az eseményekbe, a lap szerint az üzletember közvetített a Red Bull és a Ferrari-elnök Sergio Marchionne között. Ecclestone állítólag nagyon tartott attól, hogy a Forma-1 egyszerre két csapatot (Red Bull, Toro Rosso) is elveszít.
A Red Bull és a Ferrari az utolsó utáni percekben van, ha már jövőre együtt akarnak dolgozni, az új autók fejlesztése ugyanis nem várhat akármeddig. “Minél később születik döntés, annál nagyobb következményei lehetnek” – mutatott rá Gianpaolo Dall’Ara, a Sauber technikai igazgatója.
“Jó előre meg kell tervezni a hűtést, a légbeömlők helyét, a súlyeloszlást és egyebeket. Ezek mind szoros összefüggésben vannak a motor paramétereivel és a vele járó hibrid technológiával.”