F1: A Lotus kihúzza az idény végéig

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.11. 11.30

A Lotus csapatfőnöke azt állítja, nem elengedhetetlen, hogy a jövő hétvégén induló tengerentúli szakasz előtt beszálljon a Renault.

Hétről hétre újabb pénzügyi gondokról, a fenyegető csődről a hallani a Lotus kapcsán, miközben a felvásárlásukkal újra gyári csapatot indítani kívánó Renault nem siet a lépés megtételével.
Az enstone-i alakulat a hírek szerint a pénzhiány miatt az Olasz Nagydíjra már hiányos felszereléssel érkezett, ami nem túl biztató a most következő, 11 hetes, költséges tengerentúli futamokból álló hajrá előtt, de a Lotus helyettes csapatfőnöke, Federico Gastaldi azt állítja, nem élet-halál kérdése a Renault azonnali beszállása, ki tudják húzni a szezon végéig.


“Ahogy minden csapatnál, mi is mindent előre elterveztünk. A felszerelés egy része már úton van Szingapúrba, a jegyeket, hoteleket lefoglaltuk. Mit mondhatnék? Két hét múlva megint ezt kérdezik majd, hogy el tudunk-e utazni Japánba?” 
“Mi itt vagyunk, a pénzügyi helyzetünket illető spekulációkkal pedig nem tudunk mit kezdeni. Mindenkinek megvannak a maga kis értesülései. Számunkra nyilván nem jók az állandó pletykák, szóbeszédek, de az is érthető, hogy erről kérdezgetnek minket.” 
Gastaldi azt azért elismeri, hogy nehéz a helyzetük:
“Nem volt könnyű, de dolgozunk, hajtunk tovább. A döntés a Renault-é, mi mindent megteszünk, hogy összejöjjön, de rajtuk múlik, nem rajtunk. A Mercedes, a Ferrari vagy a Red Bull költségvetésével nem tudunk versenybe szállni, de azért így sem vagyunk messze attól, hogy versenyképesek legyünk.”
A Lotus vezető mérnöke, Alan Permane is nyilatkozott csütörtökön, ő arról beszélt hogy a Renault beszállásának időpontja abból a szempontból is mindegy, hogy Enstone-ban már nem nyúlnak érdemben a 2015-ös autóhoz.
“Nem számít, ugyanis mostanra a 2016-os autóra koncentrálunk. Van még pár apróság, Spára és Monzára új első szárnyat is vittünk, szóval kipróbálunk ezt-azt, de az ilyesmik már a jövő évre készülnek, és ha beválnak, akkor idén is bevetjük. De nagy fejlesztés már nem lesz, mások sem nagyon hajtanak már az idénynek ebben a szakaszában.” 

Kommentek

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speed-et néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkönnem maradtak rejtve hibái sem.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.