F1: Kicselezte a szabályokat a Ferrari

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.10. 14.30

A riválisok nem nézik túl jó szemmel, ami a Ferrari és a mezőnyhöz jövőre csatlakozó Haas között történik. Minden kiskaput kihasználnak a felek az együttműködésre.

Régóta nem titok, hogy a jövőre beszálló Haas afféle Ferrari-fiókcsapat, nem véletlen az sem, hogy a csapat egyik ülésére a Ferrari-tesztpilóta Esteban Gutierrez a legesélyesebb. Az F1 Insideren a német Ralf Bach most azt írta, hogy a Ferrari a szabályokat megkerülve a Haas segítségével fejlesztette 2016-os autóját.
“A riválisok nem nézik túl jó szemmel a Ferrari ügyeskedéseit” – írta Bach, példaként felhozva, hogy a Haas október elsején 70 munkatársát bocsátja el – de csak azért, hogy másnap Maranellóban vegyék fel a munkát.
Nem nehéz kitalálni, hogy a “kölcsönzött” mérnökök segítségével a Ferrari egyszerre két helyen tudott dolgozni a 2016-os autón, “hivatalosan” a Haasnak segítve, de az ottani munka közben szerzett tudást biztosan viszik magukkal Maranellóba. Ezzel a Ferrari papíron nem szegte meg azt a szabályt, hogy egy csapat dolgozói egy időben csak egy csapatnál állhatnak alkalmazásban, de nem túl elegánsan kerülte ki.
Gunther Steiner, a Haas csapatfőnöke sem nagyon titkolta, hogy a csapat a Ferrari B istállója lesz. “Nehéz ezt százalékos mértékben kifejezni, de ebbe az irányba haladnak a dolgok” – fogalmazott Steiner. “De senki ne értsen félre: továbbra is saját kasztnit építünk.”
Korábban a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is próbálkozott egy klasszikus B csapat indításával, de GP2-es istállója, az Arden, nem kapott rajtengedélyt az FIA-től. Állítólag a Ferrari ügyeskedései miatt kapott kedvet a Mercedes ahhoz, hogy segítse a Manort, hosszabb-rövidebb távon a Haashoz hasonló alakulatot faragva a sereghajtóból.

Kommentek

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.